Heineken kiest sportmarketingbureau TIG Sports als producent van het Holland Heineken House. Het betreft een samenwerking voor de Olympische Zomerspelen in Rio de Janeiro in 2016.
Niels Grevenstuk, Senior Activation Manager Heineken Nederland: "Eind vorig jaar hebben wij een tender uitgeschreven voor de organisatie van het Holland Heineken House 2016 in Rio de Janeiro. Daarin heeft TIG Sports ons het beste overtuigd van hun creativiteit, projectmanagement en ondernemerschap in het organiseren van grootschalige sportevenementen. Wij kijken uit naar een mooie samenwerking met TIG Sports.”
TIG Sports is een sportmarketingbureau gespecialiseerd in de organisatie van grootschalige sportevenementen. Sinds 2004 is TIG Sports promotor van het KLM Open. Andere internationale topsportevenementen die door TIG Sports zijn of worden georganiseerd zijn het WK Hockey 2014, WK Roeien 2014, WK Beachvolleybal 2015, WK Shorttrack 2017 en de EK Atletiek 2016.
Het Holland Heineken House is dé ontmoetingsplaats tijdens de Olympische Spelen voor de Nederlandse sportwereld waar olympische sporters,hun familie, media, het bedrijfsleven en fans samenkomen. Het Holland Heineken House is tijdens de Olympische Spelen het officiële nationale huis van Nederland. In Rio de Janeiro opent het Holland Heineken House voor de dertiende keer de deuren. Het oorspronkelijke idee is met bureau Trefpunt ontwikkeld en jarenlang uitgevoerd.