Golazo Groep neemt esportsplatform Kayzr over. Met de overname zet sportmarketingbureau Triple Double, dat onderdeel uitmaakt van de Golazo Groep, een grote stap in esports. Golazo nam de voorbije jaren al verschillende initiatieven op het vlak van digitale en virtuele challenges over.
Kayzr groeide in vijf jaar tijd uit tot de belangrijkste community op het vlak van esports in België. Het platform waarop diverse esports- en gamingcompetities plaatsvinden, heeft momenteel zo’n 100.000 actieve gebruikers. De Kayzr League is één van de grootste competities in de Benelux. Met Kayzr TV (podcasts en live-streaming van competities) is het aanwezig op het populaire videoplatform Twitch.
Triple Double en Kayzr willen vooral inspelen op de toenemende vraag van klanten om zaken te ontwikkelen in esports of om een merk bekend te maken in een gaming community. “Met de knowhow en expertise vanuit Kayzr, kunnen we voortaan esports-initiatieven inpassen in de strategie van merken en ze zelf voor hen gaan ontwikkelen”, zegt Guido Klomp, director bij Triple Double. “Omgekeerd zien we heel wat kansen voor merken die producten aanbieden op het vlak van voeding, lifestyle en zelfs ergonomie, en meewillen in verantwoorde esports. Want nu gamen voor velen een vast patroon geworden is in hun dagelijks leven, wordt het belang van dat op een gezonde manier te doen groter.”
“We broedden al langer op ideeën om het stereotiepe beeld van de gamer te doorbreken”, vult Xander Van Buggenhout, business development manager bij Kayzr, aan. “Uiteraard hebben wij niets liever dan dat er massaal aan esports wordt gedaan, maar we mogen daarbij de gezondheid en het welzijn niet uit het oog verliezen. Met die vernieuwde strategie zet Kayzr een belangrijke stap in zijn verdere groei."