De interactieve CPR-trainingsvideo van de UEFA-campagne ‘Get Trained, Save Lives’ is in Cannes beloond met een gouden Dolphin Award. Golazo Brands, UEFA en ERC wonnen de prijs tijdens de internationale Cannes Corporate Media & TV Awards, in de categorie ‘interactive videos’.
Foto: v.l.n.r. Jan van Dooren (ERC), Zoran Bahtijarević (UEFA), Alexander V. Kammel (Cannes Corporate Media & TV Awards), Peter Klomp (UEFA) Guido Klomp (Golazo Brands)
De 'Get Trained, Save Lives'-campagne van UEFA en ERC (European Resuscitation Council) richt zich op het belang van reanimatie. Met een hartstilstand als de derde belangrijkste doodsoorzaak in Europa, benadrukt de campagne het belang van snelle actie. Elke minuut telt, want de overlevingskans neemt per minuut met 10% af.
Golazo Brands ontwikkelde de ‘Get Trained, Save Lives’-campagne, met als belangrijk onderdeel de interactieve CPR-video. Op het speciale platform www.get-trained.com
leren niemand minder dan voetbalsterren Ruud Gullit, Erling Haaland, Gareth Bale en Thierry Henry, voetbalfans de essentiële vaardigheden van een reanimatie. De interactieve video is beschikbaar in 40 talen.
Golazo Brands is trots op de Dolphin Award. Directielid Guido Klomp: “Het is een award die we nog niet in ons bezit hebben, maar ik ben vooral trots dat ons werk, waarmee we daadwerkelijk levens kunnen redden. Door bewustwording en door fans op een leuke interactieve manier te trainen. Deze award is een beloning voor dit mooie, creatieve werk, dat ook nog eens een groot maatschappelijk belang heeft.”
Eerder dit jaar werd Golazo Brands al ‘tweede kwartaalwinnaar’ voor de Gouden Loeki 2024 met de tv-commercial van de ‘Get Trained, Save Lives’-campagne. Deze is hier te bekijken.