Mark van Bommel en Michiel Dieperink (voormalig Talpa Global) lanceren Branded Currency Company (BCC), een eigentijds bedrijf dat merken helpt bij het creëren van meer merkwaarde met innovatieve branded currency concepten.
“De mobiele revolutie plaatst de traditionele markt van cadeaukaarten en loyaliteitsprogramma's in een nieuw tijdperk”, aldus Dieperink en Van Bommel in hun aankondiging. “Deze markten komen samen in een industrie met de naam branded currency.”
Branded Currency Company helpt merken met oplossingen die betalen, loyalty, cadeaukaarten en vouchers combineren om klant acquisitie en retentie beter te integreren en daarmee groei te versnellen. BCC richt zich op een integrale aanpak van de klant acquisitie- en retentieprocessen die cruciaal is voor merken om harder te groeien dan concurrenten.
Mark van Bommel: “Sinds de Nederlandse introductie van de iPhone in 2007 is er enorm veel veranderd. Ga je op reis, dan regel je tegenwoordig bijna alles mobiel; parkeren, vliegtickets, metro, navigatie naar je afspraken en hotel- en restaurantreserveringen. Nu dit allemaal samenkomt op één plek, de mobiel, ontstaan er onwijs veel nieuwe mogelijkheden voor gebruikers, maar zeker ook voor merken.”
BCC is exclusief verbonden aan Intersolve. Intersolve is marktleider op het vlak van cadeaukaarten, loyaltyprogramma’s, vouchers en betalingen voor merken en diensten. Met zijn electronisch geldvergunning van DNB neemt Intersolve een unieke plaats in. BCC gaat onder andere een ontwikkel- en productietak opzetten voor strategische partnerships met merken en hun bureaus.
Michiel Dieperink: “Uiterst interessant en boeiend om in deze sterk groeiende en veranderende markt te duiken. Neem China als voorbeeld, waar WeChat zich ontwikkelt tot een super-app met ruim 1 miljard gebruikers. Een app die wordt gebruikt voor bestellingen, betalingen en loyalty. In Europa ging de eerste golf van verandering over betalen met Unicorns als Adyen en Mollie, de tweede golf gaat over merkbetalingen, ook wel branded currencies.”
Mark van Bommel is de afgelopen 6 jaar actief geweest als Head of Business Development van Talpa Global. Michiel Dieperink is een bekend pionier in branded content en vervulde directiefuncties bij o.a. RTL, Endemol International en Omnicom Media Group en was de afgelopen periode Director Commercial Partnerships binnen Talpa Global.