Na een intensief pitchtraject heeft Hisense haar MarCom-activiteiten rondom EURO2020 ondergebracht bij het Hilversumse marketingcommunicatie-bureau Brand New Live. Voor de through-the-line consumentencampagne die vandaag van start gaat is een intensieve samenwerking aangegaan met ex-international en voetbal-analist Rafael van der Vaart.
Hisense heeft Brand New Live geselecteerd op basis van het creatieve concept en strategisch (media)plan om de Benelux-activatie rondom EURO2020 te verzorgen.
Chris Havinga, Director Brand New Live, voegt toe: “Hisense is zo’n ambitieus merk waar je als marcom-bureau op hoopt. Het is de nummer 4 wereldwijd en als officiële hoofdsponsor van EURO2020 klaar om nu ook de Europese markt te veroveren, met als eerste doel de Benelux. Het idee voor samenwerking met Rafael ontstond tijdens onze allereerste brainstorm. Zijn ontwapenende humor, mediagenieke performances en scherp voetbalinzicht zorgen ervoor dat hij de ideale brand ambassador is voor Hisense. Wij zijn trots dat we Hisense gaan ondersteunen en mogen toevoegen aan ons portfolio!”
Jarno Wieland, Marketing Manager ATAG Benelux: “In Brand New Live hebben wij, dankzij hun uitgebreide activatie-ervaring en strategische MarCom-kennis, de ideale partner gevonden om met Hisense een grote stap te zetten in zowel de Nederlandse als de Belgische markt. De samenwerking met Rafael van der Vaart is precies wat we nodig hebben om voor Hisense de beste voetbal-TV te positioneren.”
Hisense Benelux is voor Nederland een intensieve samenwerking aangegaan met voormalig Nederlands profvoetballer Rafael van der Vaart voor de sponsoractivatie van EURO2020. Hisense, een van de grootste fabrikanten van flatscreen tv’s en koel-vriescombinaties wereldwijd, lanceert in april een brede merkcampagne met een centrale rol voor Rafael van der Vaart. Met de samenwerking wil Hisense haar naamsbekendheid vergroten en het Nederlandse publiek kennis laten maken met het uitgebreide productassortiment.
Consumenten zullen Rafael van der Vaart tegenkomen in online campagnes, bij winacties en op merkuitingen op de winkelvloer, zoals onder andere bij Mediamarkt, Expert, Electroworld en EP. Rafael van der Vaart: “Dit jaar ziet het EK voetbal er natuurlijk anders uit dan we gewend zijn, maar met de televisies van Hisense kan iedereen thuis toch dat stadiongevoel beleven alsof je er echt zelf bij bent. De campagne haakt hier op een leuke en relevante manier op in en ik ben trots dat ik het gezicht van Hisense voor EURO2020 mag zijn! Ik kijk dan ook enorm uit naar het activeren van onze samenwerking.”
Nogmaals Jarno Wieland, Marketing Manager Benelux: “We zijn trots op onze producten en het merk Hisense, daarom sponsoren we al jaren toonaangevende sportevenementen zoals het EK voetbal 2016 in Frankrijk en het WK 2018 in Rusland. In 2021 zijn we als hoofdsponsor verbonden aan EURO2020. Door de samenwerking met Rafael van der Vaart willen we het Nederlandse publiek op sympathieke wijze kennis laten maken met ons merk. Zijn ontwapenende humor, mediagenieke performances en scherpe voetbalinzicht zorgen ervoor dat hij de ideale merkambassadeur voor Hisense is. Als ex-international en professionele voetbal-analist heeft Rafael een goede kijk op EURO2020, precies wat we nodig hebben om voor Hisense de beste voetbal-TV te positioneren."