AnderZorg, de dochtermaatschappij van Zorgverzekeraar Menzis, heeft een team van sporters en niet-sporters samengesteld die gedurende de hele zomer betrokken zijn bij de grote sportevenementen.
De Haarlemse bureaus Basis Communicatie en 2Basics Sport & Marketing werkten de sportmarketingcase uit. De doelgroep van AnderZorg zijn jonge, ongebonden mensen die veel op reis zijn en hun zaken online regelen. Om hen te betrekken bij de sportzomer werd er een team van 3 sporters en 3 niet-sporters samengesteld, die allen betrokken zijn bij de grote evenementen. Zij verslaan vanuit hun ogen deze sportzomer en brengen de verhalen die men anders nooit in de reguliere media zou lezen.
2Basics formeerde het Anderzorg team oranje, bestaande uit honkballer Sidney de Jong, beachvolleybalster Merel Mooren en judoka Dex Elmont. Alle drie zullen zij tijdens de Spelen actief zijn. De niet sporters bestaan voornamelijk uit journalisten en mensen die achter de schermen actief zijn bij het EK voetbal, de Tour de France en de Spelen.