De Ziggo Buikschuifbaan heeft gisteren bij de uitreiking van de Esprix Awards twee keer brons gewonnen. 3 Jaar Miele Powerwash won eveneens brons.
De Ziggo Buikschuifbaan van VodafoneZiggo won brons in de categorie Business to Consumer en in de categorie Media, Entertainment & Communications. Miele kreeg ook brons in de categorie Business to consumer.
Ajax en Ziggo creëerden de Buikschuifbaan op 27 oktober 2019 tijdens de klassieker Ajax – Feyenoord. Een premium supportersdeck in de vorm van een diagonale grasmat tussen de tribunes van de Johan Cruijff ArenA. Ajax-fans konden op een epische manier de club toejuichen. De baan was een ode aan de buikschuiver die Marc Overmars maakte na de gewonnen wedstrijd van Ajax tegen Juventus eerder dat jaar. De Ziggo Buikschuifbaan werd gerealiseerd door de bureaus Kumpany, Glasnost en BetterMatter.
De Miele Powerwash vond vorig jaar voor de derde en laatste keer plaats tijdens Lowlands. Buutvrij for life was verantwoordelijk voor de realisatie. Afgelopen jaren was de Miele PowerWash een groot succes op het festival. Bezoekers konden in de levensgrote wasmachine stappen en zichzelf schoon dansen op de dikste beats. Terwijl men danste werden de kleren gewassen, gedroogd én gestreken.
De uitreiking van de awards vond dit jaar niet plaats in Felix Meritis. Door de aanhoudende virusmaatregelen had de organisatie en het bestuur gekozen voor een persoonlijke uitreiking. De 14 juryvoorzitters gingen allemaal tussen 12.00 – 13.00 uur op bezoek bij de 14 genomineerde bureaus om de in totaal 30 awards persoonlijk te overhandigen.
In totaal werden 122 cases in 12 categorieën ingestuurd, beoordeeld door een jury van 100 vakgenoten. De jury beloonde in totaal met 1 grand Esprix, 1 gouden, 9 zilveren en 19 bronzen prijzen. Enkel één keer eerder is er in de geschiedenis van de Esprix een GRAND ESPRIX uitgereikt.