WE Fashion is bij de uitreiking van de SponsorRingen uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. De kledingretailer won ook een gouden SponsorRing in de categorie Entertainment & Events. Menno Geelen (Ajax) werd Sponsorpersonality van het Jaar. In totaal werden 22 ringen uitgereikt, waarvan tien gouden.
WE Fashion werd Sponsor van het jaar omdat van alle beoordelingen door de jury de case de hoogste score heeft behaald. Volgens de jury is de case WE x Nina "Een innovatieve branded content case die een nieuwe standaard zet, spectaculaire resultaten heeft gesorteerd en nog zeker navolging zal krijgen."
In de nieuwe categorie Langlopende Sponsorships verdienden alle drie de nominaties een gouden SponsorRing. Hoofdjuryvoorzitter Erik van Engelen zegt in de speciale SponsorRing-editie van Sponsorreport hierover: "Het was vreselijk moeilijk om de drie cases met elkaar te vergelijken en daar ook nog een verschil in waardering in aan te brengen en een winnaar te kiezen. Daarom hebben we dit jaar besloten om ze alle drie een Gouden SponsorRing toe te kennen."Andere gouden ringen gingen naar NS en Tijd voor Lezen, TopVintage en Look Like Marilyn, WK Dammen 2016, McDonald’s en McHappy Day en Jumbo.com en Max Verstappen: snel besteld, snel thuisbezorgd.Het was de eerste keer dat de Stichting SponsorRingen in een categorie de winnaars een gouden, zilveren of bronzen ring gaf.
Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. "Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.”
Op de avond werd ook bekend dat Niels Markensteijn na drie jaar aftreedt als voorzitter van het bestuur van de Stichting SponsorRingen. Imre van Leeuwen (partner bij SportVibes) is zijn opvolger.
Langlopende Sponsorships:
Goud: ABN Amro en World Tennis Tournament
Goud: Delta Lloyd en watersport
Goud: ING en Rijksmuseum
Entertainment & Events:
Goud: WE Fashion: WE X Nina
Zilver: Eneco en NK Tegenwindfietsen
Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
Genomineerd: Vodafone en The Voice of Holland
Gesponsorde:
Goud: WK Dammen 2016
Zilver: Maritiem Museum en Offshore Experience
Kunst & Cultuur:
Goud: NS Tijd voor Lezen
Zilver: TopVintage en Look Like Marilyn
Brons: NN Group en Mauritshuis (Audience Development)
Maatschappij:
Goud: McDonald’s en McHappy Day
Zilver: Royal Philips en Pride 2017
Brons: Dopper en Kraanwater in Nepal
Sport:
Goud: Jumbo.com en Max Verstappen: snel besteld, snel thuisbezorgd
Zilver: NN Group en Hardloopsupporter
Brons: Essent en Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017
Smart Budget:
Goud: WK Dammen 2016
Zilver: ING en Schoolreisje van je leven naar Carré
Brons: TopVintage en Look Like Marilyn
Sponsor van het Jaar:
WE Fashion
Sponsorpersonality van het Jaar:
Menno Geelen (Ajax)
De Sponsorreport SponsorRing special met daarin uitgebreid aandacht voor alle genomineerde cases en het juryrapport is voor iedereen hier gratis te downloaden.