SponsorRingen voor het eerst uitgereikt

In De Rode Hoed in Amsterdam is op woensdagavond 8 november voor de eerste keer de SponsorRing uitgereikt, de prijs voor beste sponsoring in Nederland.

De bijna tweehonderd aanwezigen zagen dat de Sponsor Ring Grand Prix werd gewonnen door Amstel. Volgens de jury heeft 'de consequente aanpak van de sponsoring door middel van het vriendschaps-thema en de integratie daarvan in verschillende marketingonderdelen er voor gezorgd dat Amstel een A-merk is geworden in een overvolle markt'. De andere genomineerde in deze categorie was de Rabobank.

In de categorie sport, waar zeven bedrijven genomineerd waren voor een Sponsor Ring, werd de prijs mee naar huis genomen door de Rabobank voor haar sponsoring van het wielrennen via het Rabobank Wielerplan.

In de categorie cultuur en entertainment won Grolsch de Sponsor Ring voor haar totale filmsponsoring. Andere winnaars waren in de categorie media 'Vrienden van Amstel, live!' en in de categorie maatschappij McDonald's/Ronald McDonald Kinderfonds. Opvallend was de winnaar in de categorie kunst waarbij de Sponsor Ring ging naar het informaticabedrijf IQUIP dat met een relatief klein budget een succesvolle samenwerking met Toneelgroep Amsterdam is aangegaan.

Alle Sponsor Ring winnaars ontvingen uit handen van presentator Pieter Jan Hagens en juryvoorzitter Han Nieman een prachtige sculptuur van de kunstenaar Piet Jan Blaauw. Volgens Nieman was de kwaliteit van de inzendingen voor de Sponsor Ring 'verrassend hoog'.

De Sponsor Ring is een initiatief van VEA, GVR en Sponsor Magazine. Een uitgebreid overzicht van de genomineerden en winnaars van de Sponsor Ring is te vinden in het novembernummer van Sponsor Magazine.