Rabobank Nederland en Univé Verzekeringen zijn de grootste winnaars van de SponsorRing 2009.
Rabobank Nederland werd uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Univé Verzekeringen won twee SponsorRingen, in de categorieën Cultuur & Entertainment en Smart Budget.
Dat de Rabobank dit jaar breed vertegenwoordigd was met nominaties in vier categorieën was voor de hoofdjury -onder voorzitterschap van Fons van Westerloo- reden de bank tot Sponsor van het Jaar te kiezen. Rabobank was genomineerd in de categorieën Sport, Media, Maatschappij en Innovatie, maar wist daarin niet te winnen.
Univé Verzekeringen won de categorie Cultuur & Entertainment met de sponsoring van Wit Licht. Marco Borsato was in Hotel Krasnapolsky aanwezig om samen met Univé de prijs in ontvangst te nemen. Ook won het bedrijf de Smart Budget categorie met de sponsoring van de Free and Safe Parking bij de TT Assen.
Jan Driessen, Communicatie Directeur bij AEGON, werd gekozen tot Sponsor Personality van het Jaar. De jury prees vooral de bijzondere wijze waarop Driessen zich heeft ingespannen om een opvolger te vinden voor AEGON als hoofdsponsor van de KNSB.
Winnaars in de andere categorieën waren Calvé en het KNVB Calvé Straatvoetbal in de categorie Sport, CMS Derks Star Busmann en OperaFlirt in de categorie Kunst, Volkswagen en License to Liberty (TMF) in de categorie Media, ASR Nederland en de ASR Jongeren Run in de categorie Maatschappij, Wieckse Witte en Zonneradar.nl in de categorie Innovatie.
De SponsorRing is de prijs voor de beste sponsorcases van het jaar. Dit jaar was het de tiende keer dat de awards werden uitgereikt. De SponsorRing uitreiking vond plaats in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam waar meer dan 350 mensen uit de Nederlandse sponsorwereld aanwezig waren. De presentatie van de avond was in handen van Humberto Tan.