De jury van de Sponsor Ring 2000 heeft maandag de nominaties bekendgemaakt in de zes categorieën waarin dit jaar voor het eerst een SponsorRing wordt uitgereikt.
De genomineerden zijn:
In de categorie sport:
ABN Amro (Ajax),
Amstel (KNVB/Champions League),
Ben (partner NOC*NSF),
Eurocard/MasterCard (EURO 2000),
Nationale-Nederlanden (KNVB),
Nike (Nikepark/Edgar Davids)
Rabobank Wielerplan.
In de categorie Kunst:
Daimler/Chrysler (Kroller-Moller Museum),
ING Groep (tentoonstelling Rembrandt Zelf),
IQUIP (Toneelgroep Amsterdam),
Nederlandse Spoorwegen (Groninger Museumtrein).
In de categorie Cultuur & Entertainment:
Drum Rhythm Festival,
Grolsch (filmsponsoring),
Solero Zomercarnaval
In de categorie Media:
Amstel (De Vrienden Van Amstel, LIVE!),
Rabobank (Rabo Top 40),
Start (Start op 6).
In de categorie Maatschappij:
DaimlerChrysler (Fonds Slachtofferhulp Nederland),
Interpolis (CliniClowns),
Rabobank (Foster Parents Plan),
McDonald's (Ronald McDonald Kinderfonds).
Voor de oeuvreprijs zijn twee bedrijven genomineerd: Amstel en Rabobank.
Wie de winnaars zijn in de zes verschillende categorieen van de SponsorRing 2000 wordt op 8 november a.s. bekendgemaakt in De Rode Hoed in Amsterdam. De presentatie van deze avond is in handen van radio- en tv-presentator Pieter-Jan Hagens.
De jury van de Sponsor Ring 2000 bestond uit Cora Baas (partner bij Media Exposure), Michiel Dieperink (managing director advertiser funded programming Endemol), Goos Eilander (directeur Trendbox), Roland van Kralingen (partner Positioneringsgroep), Cees van Riel (hoogleraar corporate communicatie Erasmus Universiteit), Rik Riezebos (strategy director ARA). De jury stond onder leiding van voormalig VEA-directeur Han Nieman (OZ Consult).