Energiedirect en PSV, het Grote Feyenoord DNA Onderzoek met Opel en de deelname van Team AkzoNobel aan de Volvo Ocean Race zijn genomineerd voor een ESA Award, de prijs voor de beste Europese sponsorcases.
De case van Energiedirect.nl en PSV staat op de shortlist van sportsponsorships met een waarde van meer dan 2 miljoen euro. Het grote Feyenoord DNA-onderzoek, geïnitieerd door Opel, is genomineerd in de categorie sportsponsorships met een waarde tussen 1 en 2 miljoen euro. Beide cases zijn ook genomineerd in de categorie Beste Gebruik van PR in Sponsoring. Team AkzoNobel is genomineerd in de categorie Best Newcomer in Sponsorship.
Het Samsung SmartSuit, ook genomineerd voor een SponsorRing, is genomineerd in de categorie sportsponsorships onder 1 miljoen euro en in de categorie Game Changer.
Heineken International is genomineerd met zijn sponsoring van de Heineken Rugby Club. Where Rugby Meets the World (Media Sponsorship) en de When You Drive, Never Drink-campagne (Best use of Data, Insights or Analytics).
De genomineerde sportsponsorships in de categorieën waar ook Nederlandse kanshebbers zijn:
Sport Sponsorship onder € 1 miljoen
– Courtyard and Bayern Munich – Where winners feel at home
– Electric Ireland Game Changers Campaign
– Official Sponsor & Male grooming supplier of The British & Irish Lions 2017 Tour to New Zealand
– Royal Bank of Scotland Real Rugby Heroes
– Rubicon Urban Crictionary
– Samsung SmartSuit
Sport Sponsorship tussen € 1 en 2 miljoen
– Aldi Play Rugby
– evian Live Young at Wimbledon 2018
– Norway wins – you win, by Telenor
– The Great Feyenoord DNA Study
– Zurich Insurance Germany – Top Partner of the German Olympic Team
Sport Sponsorship boven € 2 miljoen
– Budweiser – Light Up The FIFA World Cup™
– Cadbury & the Premier League
– Mars Wrigley ‘The Sweetstake’ Campaign 2018
– NatWest Cricket has no boundaries – We think that’s worth protecting
– NFL London Games Presented by Subway
– PSV ENERGIE | PSV & energiedirect.nl
– Vodafone #TeamOfUs
Best Newcomer in Sponsorhip
– Everton Football Club and Blackwell Global
– Indeed and Eintracht Frankfurt
– Littlewoods Ireland #StyleOfPlay
– Rubicon Urban Crictionary
– Team AkzoNobel in the Volvo Ocean Race
Best Use of PR in Sponsorship
– Bridgestone’s Olympic partnership campaign Chase Your Dream, No Matter What: Daley Thompson’s pop-up gym
– Electric Ireland’s sponsorship of the GAA All-Ireland Minor Championships – #GAAThisIsMajor
– Fortum Singalong Shuttle and Ruisrock Festival
– PSV & energiedirect.nl | Hero of the pitch
– The Great Feyenoord DNA Study
In totaal zijn er 17 categorieën waarin prijzen zijn te winnen. De winnaars worden op 28 februari bekendgemaakt in Londen. Alle nominaties zijn hier te vinden.