KPN heeft afgelopen donderdag de European Sponsorship Award gewonnen in de categorie Best of Europe met zijn sponsoring van het Olympische schaatsen en de Coolste Baan activatïe.
KPN was voor de prijs genomineerd als winnaar van de SponsorRingen afgelopen november. In totaal deden tien cases mee die in hun land als beste sponsorcase waren gekozen. Jupiler werd met zijn Belgische WK 2014 sponsoring derde.
1% Fair Share van het Fonds Gehandicaptensport kreeg een speciale vermelding in de categorie Business to Community. Heineken won de prijs voor zowel het beste gebruik van social media als de Multi-National Award met de Champions League campagne #Sharethesofa.
Mark Versteegen, Directeur Sponsoring van KPN, geeft aan apetrots te zijn op de uitverkiezing waarbij onder andere de Adidas campagne met Lionel Messi en de Jupiler-campagne met de Rode Duivels werden verslagen.
"Het meest trots ben ik op de manier waarop we als een team hebben samengewerkt om de campagne binnen KPN op te bouwen. Als één bedrijf hebben we gewerkt aan dit prachtige resultaat dat na Nederland nu ook in Europa in de prijzen valt.Ik wil dan ook alle collega''s die betrokken zijn geweest bedanken voor al hun inspanningen. Dit resultaat is alleen haalbaar door een teamprestatie en dat is precies wat we met elkaar hebben neergezet."