Players United, Nationaal Ouderenfonds en Kappé wonnen vorig jaar een gouden SponsorRing in de categorie smart budget. Youri van Rijswijk (Managing Director Players United) vertelt wat de SponsorRing de verschillende partners nog meer opleverde.
“Het winnen van de Gouden SponsorRing in de categorie Smart Budget was de bekroning op een intensieve samenwerking tussen het Nationaal Ouderenfonds, Kappé, Own Agency en Players United", vertelt Van Rijswijk. "De kennis en het netwerk van de doelgroep van het Ouderenfonds in combinatie met de creativiteit en het voetbalnetwerk van Players United werkte versterkend.”
“Al aan de tekentafel voelden we samen de enorme potentie van het concept. We waren overtuigd dat we met een klein budget, flinke impact konden maken om Walking Football op landelijk niveau uit de anonimiteit te halen. Door deze overtuiging zijn we al tijdens de campagne gaan bouwen aan de SponsorRingen-case. Met als voordelen dat we nog scherper waren op doelstellingen en resultaten en de drempel om in te zenden lager was geworden.”
Het winnen van de SponsorRing heeft voor het Ouderenfonds geleid tot nieuwe gesprekken met partijen uit de publieke en private sector
“Bij sponsoring leeft nog vaak het idee dat het om grote bedragen gaat. Deze case heeft bewezen dat je met een goed concept, de juiste timing en betrokken partners, heel lean and mean kan activeren om ambitieuze doelstellingen te behalen. Waarbij het enthousiasme van ambassadeur Sjaak Swart flink heeft bijgedragen aan het succes. Succes dat voor alle betrokkenen niet kortstondig is gebleken. Voor het Ouderenfonds was het de eerste keer dat zij in een dergelijke constructie met een bureau (Players United) en een private partner (Kappé) samenwerkten. De succesvolle samenwerking wordt nu als praktijkcase gebruikt voor andere interne projecten. De extra aandacht die het winnen van de SponsorRing heeft gecreëerd, heeft voor het Ouderenfonds geleid tot nieuwe gesprekken met partijen uit de publieke en private sector.”
“Voor al die mensen die dagelijks bezig zijn om ouderen te verenigen en in beweging te brengen, was het niet alleen de erkenning maar heeft het ook inspirerend gewerkt. Door het verbeterde imago, steeg de bedrijfstrots en wordt deze kracht nu gebruikt om samen met partners ook in andere takken van sport een aangepaste vorm te lanceren als bijvoorbeeld hockey, tennis, tafeltennis, handbal, basketbal, korfbal en rugby.”
Ook kans maken op een SponsorRing? Zend dan hieronder je case in.
Nog meer lezen wat het belang van het winnen van een SponsorRing kan zijn, lees dan hier ook het interview met Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship Philips, die vorig jaar samen met het Rijksmuseum een SponsorRing in de categorie kunst & cultuur won.