Philips en Rijksmuseum wonnen vorig jaar een SponsorRing voor hun samenwerking om het leven in de MRI scanner te verbeteren. Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship Philips, vertelt wat het winnen van de ring voor Philips heeft gedaan.
Nathalie Lam: “Het winnen van zo’n award is belangrijk omdat je wordt beoordeeld door je concullega’s uit het vak. Als zij de kwaliteit en waarde van de case positief beoordelen is dat een vorm van rechtvaardiging dat je goed werk hebt geleverd en een mooie campagne hebt gemaakt. De campagne is een van de representaties van wat je als partners samen doet. Als die een award wint geeft dat een bevestiging dat je samen op de juiste weg bent. Het verenigt. En het geeft ook weer richting aan de wijze waarop verder gaat in de samenwerking."
"We hebben niet getwijfeld of we wel of niet zouden inzenden omdat het een partnership is binnen de nieuwe positionering van Philips Healthcare. Hiervoor was de samenwerking vooral gericht op de beleving van de schilderijen via onze lichtdivisie, maar omdat we dat deel hebben afgestoten moesten we een nieuwe invulling geven aan de samenwerking en een nieuwe gezamenlijk doel formuleren. Dat werd ‘hoe kunst ook impact kan hebben op het welzijn van een persoon’. Deze campagne onderbouwt die propositie. We hebben hiermee ons partnership geherpositioneerd en heel relevant gemaakt."
De campagne heeft zowel brand awareness gegenereerd als waarde gehad in onze sales-funnel
Als we een award winnen communiceren we dat altijd intern om onze company pride te versterken. Daarnaast hebben we zelf een persbericht verstuurd, naar aanleiding waarvan ik ben geïnterviewd in onder andere Het Parool. Het winnen geeft dus zeker ook bredere awareness.
We hebben het winnen van de case wereldwijd ingezet en gebruikt op een van onze meest belangrijke b2b-beurzen in de VS. Dat heeft absoluut geleid tot meer leads. De campagne heeft zowel brand awareness gegenereerd als waarde gehad in onze sales-funnel.”
Ook kans maken op een SponsorRing? Zend dan hier in.