Het Open NK Curling (Curling Bond en Triple Double) en Forward Thinking Leadership (AFAS en DenkProducties) waren twee winnende events tijdens de Gouden Giraffe Event Awards, de prijzen voor creatieve en verrassende eventconcepten en -trajecten voor grote impact en effecten.
Triple Double en de Curlingbond wonnen een Gouden Giraffe in de categorie PR en Mediawaarde met het Open NK Curling op Natuurijs 2018. Volgens de jury werd ‘een totaal onbekende sport als nooit te voren op de kaart gezet met een evenement met een minimaal budget en een enorm bereik. In no time is een open NK georganiseerd, creatief en effectief, met als resultaat zeer grote PR en Mediawaarde’.
Binnen 11 uur na opening van de inschrijving bij Hart van Nederland, op vrijdagavond om 22.30 uur, was het evenement compleet uitverkocht en ontstond er een enorme wachtlijst van teams die zich voor het Open NK Curling op natuurijs wilden inschrijven. Uiteindelijk stonden er meer dan 70 teams op de wachtlijst. De mediawaarde bedroeg € 620.619 met 19.000.000 media impressies. De kosten lagen tussen 15.000 – 20.000 euro.
Op 11 juni zal Sander Haas, PR en Sponsormanager van Asito en hoofdsponsor van de Curlingbond, een presentatie verzorgen over 'het mogelijk maken van de curlingdroom', tijdens een live sessie van Sponsorreport.
AFAS en DenkProducties waren de winnaar van de Publieksprijs met het Forward Thinking Leadership event in AFAS Live, waar onder andere Barack Obama een van de sprekers was. 15% van de 5642 stemmen die online werden uitgebracht op de Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs gingen naar het evenement. In AFAS Live werden 3000 gasten ontvangen, waarvan 300 topgasten in speciaal gebouwd VIP dorp. Het budget lag tussen 100.000 en 200.000 euro.
Winnaar Brand Events:
Casenaam: Dept Festival
Opdrachtgever: Dept Agency
Inzender: Dutch Standard Events
Winnaar Interne Events:
Casenaam: Tomingroep 90 jaar Samen naar de Top
Opdrachtgever: Tomingroep
Inzender: D&B Eventmarketing
Winnaar Kennis Events en Congressen:
Casenaam: The Transformation Game
Opdrachtgever: Tata Steel
Inzender: IDTV
Winnaar Relatie Events:
Casenaam: 100 jaar Tata Steel
Opdrachtgever: Tata Steel
Inzender: IDTV
Winnaar Next Generation Award:
Casenaam: A night at the Magnum Mansion
Opdrachtgever: Magnum (Unilever)
Inzender: Glasnost Amsterdam
fotocredits: Clickshots.nl / Ramon van Jaarsveld