Feyenoord en het partnership met Droomparken en PSV met de Brainport Eindhoven case zijn beide genomineerd voor de ECA Corporate Partnership Award 2021.
De award wordt uitgereikt aan de club die succesvol een zakelijk partnership opzet met een duidelijke win-win-win situatie voor zowel club, bedrijf als fans.
Het ECA (European Club Association) omschrijft de samenwerking tussen PSV en Brainport Eindhoven als volgt: “Brainport Eindhoven & PSV is een strategisch samenwerking tussen internationale topbedrijven uit de regio die dezelfde ambitie delen: regio Eindhoven op de kaart zetten en het verhogen van brand awareness.”
Over Feyenoord en Droomparken zegt ECA: “Om deze groei te realiseren is echte commerciële waarde voor de partner noodzakelijk. De activatiestrategie is gebouwd op een KPI-model dat focust op zichtbaarheid, merkontwikkeling en conversie en gebaseerd op de filosofie dat een groeiende merkpopulariteit de sterkste drijfveer voor conversie is. Dat resulteert in een geconcentreerde en aantrekkelijke content- en activatiestrategie."
De andere twee genomineerden in de Corporate Partnership Award-categorie zijn FC Zenit en de MegaFon & Zenit Champions' Celebration en BSC Young Boys en 'The Miracle of Bern' - Partnership Edition.
De winnaar van de ECA Corporate Partnership Award wordt op 6 september bekend gemaakt tijdens de uitreiking in Genève, Zwitserland. Dan worden ook de winnaars bekend gemaakt van de ECA Social Impact Award 2021, ECA Women’s Football Award 2021 en de ECA Youth Football Award 2021. In deze drie categorieën zijn geen Nederlandse clubs genomineerd.
De ECA Awards werden voor het eerst uitgereikt in 2010 en daarna jaarlijks tot en met 2018. Na een korte onderbreking werd de prijs in 2021 opnieuw geïntroduceerd in een nieuwe vorm en met nieuwe categorieën. In 2016 won PSV al de prijs voor Best Community & Social Responsibility Programme met PSV United.