Door Luc Keersmaekers

Verslag van SponsorReport Jaarcongres 2025

Afgelopen dinsdag 18 maart vond het SponsorReport Jaarcongres 2025 plaats. Op Circuit Zandvoort – het was voor het eerst dat het congres hier werd georganiseerd – was ‘The future of partnerships’ het thema van de dag. “Bij de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen kijken we terug, maar we willen ook heel graag samen vooruitkijken en inspelen op alle ontwikkelingen die gaande zijn. Daar zetten we vandaag op in”, aldus SponsorReport Community Manager Martijn Beenen in gesprek met dagvoorzitter Tessa Veldhuis.

Het festivalseizoen 2024 geëvalueerd

Het festivaljaar 2024 zit er al een tijdje op. Het Amsterdam Dance Event (ADE) in oktober was de laatste écht grote knaller van het seizoen, dat traditiegetrouw weer namen als Paaspop, Best Kept Secret, Pinkpop, Concert at Sea, Defqon.1, Rock Werchter, Awakenings, Down The Rabbit Hole, Zwarte Cross, Tomorrowland, Lowlands en Mysteryland op de kalender had staan. In totaal trokken er meer dan 1 miljoen mensen naar de verschillende festivals. Maar wie zijn die festivalbezoekers precies? En wat kunnen (toekomstige) festivalsponsors met die informatie? Onderzoeksbureau Markteffect ging voor Sponsorreport op zoek naar de persoon achter de koper van het festivalticket.

Geloof in sport staat symbool voor SPECO

Essent is na ruim tien jaar terug in het schaatsen. De energieleverancier is de nieuwe hoofdsponsor van de ploeg van Jac Orie en Sven Kramer, die nu door het leven gaat als Team Essent. Daarnaast verbindt Essent zich aan Team Duurzaam IJs van de KNSB en aan de Sven Kramer Academy. Hiermee draait de sponsoring van Essent niet enkel om het vergroten van de eigen zichtbaarheid en merkbeleving, maar ook om het investeren in schaatsminnend Nederland. Lenny Renne, oud-SPECO-student en tegenwoordig Brand Specialist bij Essent, was nauw betrokken bij de rentree die in het najaar van 2024 bekend werd gemaakt.