Artikelen

ABN AMRO en Rotterdam Ahoy vieren unieke samenwerking

ABN AMRO en Rotterdam Ahoy hebben hun samenwerking voor het World Tennis Tournament en het World Wheelchair Tennis Tournament met drie jaar verlengd, tot en met 2025. Daardoor zal volgend jaar in ieder geval samen het 50-jarig jubileum van het toernooi gevierd worden. Maar eerst gaat de aandacht natuurlijk uit naar de komende editie. Met opnieuw bij beide toernooien een topbezetting, en helaas ook voor de tweede keer in zeer gehavende vorm; vorig jaar zonder publiek, nu (alsnog) met een heel beperkt aantal van 1.250 mensen per sessie.

Judo Bond Nederland en BouwGarant gaan samen voor een gezonde jeugd

Judo Bond Nederland en BouwGarant slaan de handen ineen om zo veel mogelijk kinderen kennis te laten maken met judo. Met de 'Gun je kind judo'-campagne willen beide partijen ouders laten zien hoeveel de sport voor hun zoon of dochter kan betekenen.

Wielersportbond NTFU en Bosch eBike Systems lanceren Trailfund voor mountainbikeroutes

Bosch eBike Systems treedt op als projectsponsor voor wielersportbond NTFU voor de ontwikkeling van MTB-routes in Nederland. Daar zetten zo’n 2.750 vrijwilligers zich in om MTB-routes aan te leggen. De financiering van de aanleg en het onderhoud van die routes moeten zij zelf regelen. Met het NTFU Bosch eBike Systems Trailfund geven beide organisaties deze vrijwilligers een financieel duwtje in de rug.

Ajax grootste omzetverliezer van Europese landskampioenen door corona

Volgens de zesde editie van de KPMG Football Benchmark zorgt de coronapandemie voor grote omzetverliezen bij de voetballandskampioenen van de acht grootste competities in Europa. Alleen Manchester City en Inter Milan wisten omzetgroei te realiseren in het afgelopen boekjaar dat juni 2021 eindigde. Ajax noteerde het grootste omzetverlies van 23% met een bedrag van 37 miljoen euro.

Erik van Leeuwen naar Global Sports Communication

Erik van Leeuwen start op 1 maart als Senior Sportmarketeer bij Global Sports Communication.

“Feyenoord tekent megasponsordeal met nieuwe kledingsponsor”

Feyenoord staat op het punt een van de grootste sponsordeals in de historie van de club af te sluiten door een contract te tekenen met het nieuwe Britse sportkledingmerk Castore. Daarbij zou het om een bedrag van 50 miljoen euro gaan.

Vitesse zet in op meerjarig partnership met BetCity.nl

Vitesse heeft de handen ineengeslagen met BetCity.nl. De aanbieder van sportweddenschappen heeft zich voor tweeënhalf seizoen als non-exclusive betting partner aan Vitesse verbonden, met een optie voor nog een jaar. Het partnership werd vrijdag aangekondigd middels een video met Arnhemmer Andy van der Meyde in de hoofdrol.

Metropole Orkest krijgt eigen koptelefoons

Het Metropole Orkest en het Nederlandse audiomerk Gerrard Street gaan samenwerken. Na een succesvolle test leverde Gerrard Street onlangs 50 modulaire koptelefoons af.

Interpolis nieuwe partner Eye

Interpolis heeft zich als partner verbonden aan Eye Filmmuseum. Binnen deze samenwerking ligt de focus op de ondersteuning van MovieZone, het jongerenplatform van Eye. Interpolis en Eye gaan zich samen met de jongeren van het MovieZone team inzetten voor het vergroten van de verkeersveiligheid.

NN Running Team en Eliud Kipchoge verlengen samenwerking met Abbott

Eliud Kipchoge en het NN Running Team hebben hun samenwerking met het gezondheidszorgbedrijf Abbott verlengd. Eliud Kipchoge startte met het gebruik van Abbott’s Libre Sense Glucose Sport Biosensor bij de voorbereidingen op de NN Mission Marathon in Enschede in april 2021. Nu heeft Abbott de samenwerking uitgebreid met het NN Running Team waardoor meer atleten gebruik kunnen maken van de innovaties van het bedrijf om hun prestaties te maximaliseren. Abbott is al jarenlang de naamgevend sponsor van de Abbott World Marathon Majors, de serie van zes belangrijkste marathons van de wereld.

Irene Schouten is nieuwe Toyota ambassadeur

Meervoudig schaatskampioen Irene Schouten is de nieuwe ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde Toyota campagne ‘Start Your Impossible’ rond de Olympische en Paralympische Spelen waarvan Toyota de mobiliteitspartner is. Het ambassadeurschap moet de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Irene Schouten om zichzelf continu te verbeteren laten zien; hierbij is niets onmogelijk.

KNSB en Unox richten Gilde van Natuurijsmeesters op

Schaatsbond KNSB en Unox deden eind oktober 2021 een oproep aan vrijwilligers in het hele land: wie wil er natuurijsmeester worden? Vergrijzing van het legioen van tweeduizend bestaande ijsmeesters maakte deze wervingscampagne noodzakelijk. Er werd massaal op gereageerd: ruim 800 mensen willen de opleiding natuurijsmeester gaan volgen. “En we stellen het vak voor de komende jaren veilig door de oprichting van een Gilde van Nederlandse Natuurijsmeesters”, stelt Rieks Poelman van de KNSB.

ABN AMRO verlengt sponsoring World Tennis Tournament met drie jaar

ABN AMRO verlengt de sponsoring van het World Tennis Tournament en het Wheelchair Tennis Tournament met drie jaar tot en met 2025. Volgend jaar vindt in Rotterdam Ahoy de 50e editie plaats van het tennistoernooi, dat dit jaar opnieuw zonder publiek moet worden gespeeld.

Eredivisie CV versterkt zich met Bas Raemakers

Bas Raemakers gaat bij de Eredivisie CV aan de slag als Head of International Commerce & Strategy. De 37-jarige Schiedammer werkt op dit moment als Manager Partnerships bij Feyenoord en maakt op 1 april 2022 de overstap naar Zeist.

Robeco slaat handen ineen met Wereld Natuur Fonds

Een position paper van Robeco over het aanpakken van het verlies aan biodiversiteit wordt ondersteund door een partnerschap met het Wereld Natuur Fonds, de Nederlandse tak van het World Wide Fund for Nature.