Artikelen

Daikin lanceert Olympische campagne

Daikin, hoofdsponsor van de KNSB, lanceert na de prestatie van ambassadrice Antoinette de Jong op de 1.500m (brons) haar Olympische campagne met een bijzondere video-commercial en winactie. Schaatsfans maken via Daikin kans om begin maart als eerste de Olympische sporters live in actie te zien bij de ISU WK Allround & Sprint in Hamar (3 – 6 maart 2022, Noorwegen). In de video is er opnieuw een glansrol voor schaatsiconen Erben Wennemars en Rintje Ritsma.

Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport vormen een dubbel

Nederlands tenniskampioen Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport zijn een samenwerking aangegaan. Dat maakten beide partijen vandaag bekend tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament dat deze week dagelijks via Ziggo Sport te volgen is en waar Van de Zandschulp een van de deelnemers is.

TP Vision is ‘Running for those who can’t’

TP Vision wordt met zijn Philips Sports Headphones wereldwijd partner van de Wings for Life World Run. Behalve dat de samenwerking een bijzondere audio-ervaring toevoegt aan de hardloopwedstrijd, ondersteunen beide organisaties elkaar bij het vergroten van de aandacht voor de Wings for Life World Run waardoor het aantal deelnemers groeit naar 1 miljoen in 2025.

Ajax-sponsors willen meer uitleg

Ajax-hoofdsponsor Ziggo zit in zijn maag met de kwestie rond Marc Overmars. De aanbieder van internet, televisie en telefonie zegt de ontwikkelingen bij Ajax nauwgezet te volgen, aldus een verklaring van het bedrijf aan het ANP. "We kunnen er nu nog niet op vooruitlopen wat het betekent voor ons partnership", aldus Ziggo. Het bedrijf is sinds 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. ABN AMRO vraagt om meer uitleg van de directie van de club.

Osin Peltenburg naar Team TOC

Per 1 februari heeft Osin Peltenburg zich aangesloten bij Team TOC als Senior Communicatie & Partnerships Manager. Osin is afkomstig van voetbalmerk COPA, waar hij verantwoordelijk was voor alle marketing- & communicatie activiteiten. Ook verzorgde hij er de partnerships met nationale- en internationale voetbalclubs en partijen als Pearl Jam en Martin Garrix.

Dagmar van Stiphout maakt interne transfer binnen Golazo Nederland

Met ingang van februari 2022 verruilt Dagmar van Stiphout zijn functie van senior sportmarketeer bij Triple Double sportmarketing voor de functie van Manager Projectmanagement, Communications & Customer Care bij Golazo Sports.

FC Volendam verwelkomt BetCity.nl als Premium Partner

BetCity.nl en FC Volendam gaan een samenwerking met elkaar aan. De aanbieder van onder andere sportweddenschappen gaat met FC Volendam een overeenkomst aan als Premium Partner tot het einde van het seizoen.

AkzoNobel en McLaren Racing schakelen partnerschap naar de hoogste versnelling

McLaren Racing en AkzoNobel hebben hun langdurige samenwerking verlengd en verder uitgebreid. Deze nieuwe meerjarige overeenkomst zal de succesvolle 13-jarige relatie verder verdiepen en ruimte bieden om nieuwe mogelijkheden te verkennen op het gebied van duurzaamheid, technologische innovatie en productontwikkeling.

Van Lanschot Kempen verlengt hoofdsponsorschap Het Concertgebouw

Van Lanschot Kempen heeft zich tot en met 2025 verbonden aan Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. De oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland is sinds 2018 hoofdsponsor van de concertzaal. De afgelopen tijd maakte de samenwerking onder meer de veelbekeken online concertserie Empty Concertgebouw Sessions mogelijk.

'BetCity shirtsponsor bij AZ'

Volgens het Noordhollands Dagblad wordt kansspelorganissatie BetCity de nieuwe shirtsponsor bij AZ. Beide partijen hebben een akkoord bereikt voor een periode van vier jaar.

Lobke Berkhout sponsormanager bij Nederlandse Loterij

Voormalig Olympiër Lobke Berkhout is sinds 1 februari 2022 sponsormanager bij Nederlandse Loterij. In haar nieuwe functie houdt zij zich bezig met verschillende sponsorship-accounts, waaronder het partnership met TeamNL. Daarnaast vervult ze een rol richting alle sportbonden die via NOC*NSF de jaarlijkse afdracht van Nederlandse Loterij ontvangen.

Langebaanschaatsen meest populaire Olympische sport

Morgen gaan de Olympische Winterspelen van start, waar Nederland door 42 sporters in 7 verschillende sporten vertegenwoordigd wordt. Onderzoeksbureau Markteffect heeft in samenwerking met Sponsorreport onderzocht of Nederland van plan is om de sporters in hun strijd naar de hoogst haalbare resultaten te gaan volgen. Het blijkt dat een ruime meerderheid van plan is het twee weken durende sportevenement te gaan volgen en dat er met name naar het langebaanschaatsen gekeken zal worden.

Winterspelen Beijing: campagne voeren geen automatisme

Vrijdag beginnen de Olympische Winterspelen in Beijing. Normaal gesproken een belangrijk moment voor bedrijven om aan te grijpen in hun marketingcommunicatie. Maar om meerdere redenen is campagne voeren dit keer geen automatisme. Tot dusver is het dan ook vrij stil aan het campagnefront. NOC*NSF is inmiddels wel samen met zijn partners en de wintersportbonden TeamNL Thuissupport gestart, een campagne om vanuit Nederland de sporters te steunen. Sponsorreport vroeg aan NOC*NSF en de partners hoe zij naar hun activaties rondom de winterspelen kijken.

PSV verlengt met Brainport Eindhoven partners

PSV heeft de overeenkomst met ASML, VDL en Jumbo als partners in Brainport Eindhoven met drie jaar verlengd. Schoonmaakbedrijf CSU zal toetreden tot de bedrijvengroep. High Tech Campus Eindhoven stapt uit Brainport Eindhoven en wordt hoofdsponsor van de PSV Vrouwen.

Eye Filmmuseum en Buma Music in Motion (BMIM) partners

Eye Filmmuseum en Buma Music in Motion (BMIM) zijn vanaf 1 januari dit jaar partners. Vol enthousiasme zullen zij samen de positie van muziek binnen Eye en de filmwereld versterken.