Artikelen

Watersportverbond en Het Scheepvaartmuseum slaan handen ineen

Het Watersportverbond en Het Scheepvaartmuseum gaan als partners verder. Dat maakten de twee partijen bekend tijdens de opening van de Dutch Water Week op vrijdag 27 mei. Beide organisaties vinden elkaar in hun gezamenlijke ambitie om mensen met water in aanraking te brengen. Daarin zullen ze steeds meer gezamenlijk optrekken.

Watersportverbond en Musto sluiten partnership tot en met 2024

Het Koninklijk Nederlands Watersportverbond en het Britse zeilkleding merk Musto zijn een partnership aangegaan voor vier jaar. Het Watersportverbond verbindt zich daarmee aan wat bekend staat als de beste technische zeilkleding ter wereld.

Samenvattingen Eredivisie blijven bij NOS

De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende drie seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met Eredivisie Media & Marketing (EMM) is verlengd en loopt nu tot en met het seizoen 2024/’25. Dit houdt in dat de samenvattingen van de Eredivisie de komende jaren op dezelfde wijze, zowel op de televisie als online, bij de NOS te zien zijn. Hetzelfde geldt voor de live-verslaggeving op de radio bij NOS Langs de Lijn.

Rabobank verlengt sponsorcontract H20

Rabobank Waterland en Omstreken verlengde onlangs haar sponsorcontract met H20. Drie jaar geleden sloegen Rabobank en H20 de handen ineen om jongeren samen te brengen in het Rabo Esports Stadium Amsterdam én om innovatie te stimuleren bij creatieve tech-startups. Het platform voor gaming, esports en creative tech ontwikkelde zich zo succesvol dat partijen besloten om de samenwerking te verlengen.

WK Turnen 2026 naar Rotterdam

De WK Turnen komen in 2026 weer terug naar Rotterdam Ahoy. Het nieuws over het bid van de KNGU, Gemeente Rotterdam en TIG Sports werd vandaag bekend op de councilmeeting van de FIG in Dubrovnik. Het WK staat gepland van 17 t/m 25 oktober 2026. Het is voor de derde keer dat het evenement in Rotterdam gehouden wordt.

Audi opnieuw sponsor Dutch Open

Audi heeft zich ook dit jaar als Official Sponsor verbonden aan het Dutch Open 2022, dat van 26 t/m 29 mei plaatsvindt op Bernardus Golf in Cromvoirt. Audi is tijdens het golfevent vertegenwoordigd met een uitgebreid wagenpark van nagenoeg uitsluitend geëlektrificeerde Audi-modellen.

Kiwa verlengt partnership met vrouwenploegen Roeibond

De vrouwenploegen van TeamNL Roeien kunnen richting Parijs opnieuw rekenen op ondersteuning van Kiwa.

Festivals & Concerten grote corona verliezers

Festivals en concerten zijn de grote corona verliezers. Dat blijkt uit de nieuwe Monitor Festivals & Concerten van Respons en de Vereniging Van EvenementenMakers (VVEM). Het aantal festivals daalde van ruim 1100 in 2019 naar 155 in 2020 en 343 in 2021. De festivalsector zakte in 2020 terug naar het niveau van 1985. Met 1,4 miljoen bezoeken is 2020 het slechtste festivaljaar sinds de metingen.

KPN verbindt zieke kinderen met favoriete Eredivisieclub

In een nieuwe videoserie van het KPN Mooiste Contact Fonds en de Eredivisie staan jonge voetbalfans centraal die vanwege hun ziekte zelf niet naar het stadion kunnen. Met hulp van de KPN Klasgenoot (een apparaat dat langdurig zieke kinderen weer mee laat doen in de klas) kijken zij mee tijdens een wedstrijd van hun favoriete club.

BetCity allereerste Official Betting Partner van FIH

BetCity en de Internationale Hockey Federatie (FIH) kondigen vandaag een driejarig partnership aan. Hiermee is het Nederlandse BetCity de allereerste Official Betting Partner van de FIH. Vanuit deze samenwerking is BetCity verbonden aan het WK Hockey voor vrouwen dat in juli van dit jaar plaatsvindt en de FIH Pro League-seizoenen in Nederland van 2022 tot en met 2025. Komend weekend zal BetCity voor het eerst zichtbaar zijn bij de wedstrijden in de Pro League die in Nijmegen worden gespeeld.

#SameDream voor Oranjevrouwen en DHL

DHL Parcel heeft een uniek concept omarmd door zich te verbinden aan de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, handbal en volleybal. Onder de naam #SameDream willen de vier sportbonden én DHL gezamenlijk hun ambities realiseren.

Talpa Network omarmt Alpe d’HuZes

Talpa Network wordt mediapartner van Alpe d'HuZes en zal op verschillende momenten via verschillende zenders aandacht besteden aan de sponsortocht en op radio en tv, en online een platform bieden voor de bijzondere en aangrijpende verhalen van de deelnemers.

PLUS werkt samen met Domino Challenge

PLUS lanceert een nieuwe spaarcampagne: Domino Challengers. Klanten van PLUS kunnen sparen voor dominostenen waarmee ze spannende dominobanen of –bouwwerken kunnen bouwen. De supermarkt werkt voor deze spaaractie exclusief samen met het RTL programma Domino Challenge dat vanaf zaterdag 28 mei wekelijks om 20.00 uur te zien is bij RTL4.

Coca-Cola lanceert ‘Coke Studio’

Coca‑Cola wil fans deze zomer de ultieme muzikale ervaring bieden met festivals, real-time uitzendingen en unieke content. Coca-Cola lanceert daarvoor wereldwijd het muziekplatform ‘Coke Studio™’ met film ‘The Conductor’ als eerbetoon aan ‘A Kind of Magic’, de iconische track van Queen. De campagne bevat samenwerkingen met internationale festivals zoals Tomorrowland en Sziget, Nederlands’ rising star Antoon en Lowlands.

BetCity nieuwe shirtsponsor FC Eindhoven

BetCity is met ingang van het seizoen 2022-2023 shirtsponsor van FC Eindhoven. De komende drie seizoenen staat de betting partij op de bovenzijde van de rug van de proftak van FC Eindhoven.