Artikelen

Eredivisie zwaait WK-gangers uit met kunstwerk

De Eredivisie heeft een campagne ontwikkeld waarmee het de Eredivisie spelers die afreizen naar het Wereldkampioenschap voetbal succes wenst. Op Schiphol prijkt vanaf vannacht een kunstwerk met daarop de negentien eredivisiespelers die uitkomen voor zes verschillende landen. Voetbalkunstenaar Barry Pirovano is verantwoordelijk voor het 25-meter lange werk, zijn grootste ooit. Creatief bureau One:Nil bedacht en produceerde de campagne.

KPN maakt ‘Legends of Gaming’ opnieuw mogelijk

Met jaarlijkse toernooien en spin-offs, is ‘Legends of Gaming’ een fenomeen onder Gen Z’s en Millennials op YouTube Vandaag start het zevende seizoen van het grootste gaming-platform van Nederland ‘Legends of Gaming’ (LOG) op YouTube, gecreëerd én geproduceerd door YouTube Agency Team5pm.

Monique Pennings weg bij Jumbo

Monique Pennings heeft laten weten dat ze na zestien jaar Jumbo gaat verlaten. Afgelopen jaren was Pennings verantwoordelijk voor Media en Partnerships van de supermarktketen.

Met Sponsorreport naar het Mauritshuis

Op 24 november a.s. vindt er in het Mauritshuis in Den Haag iets heel bijzonders plaats. Voor één avond krijgt auteur, columnist en fotograaf Tatjana Almuli de sleutel van het museum. Als gastdirecteur biedt zij die avond haar perspectief op de bestaande collectie en voegt zij daar elementen van nu aan toe die wat haar betreft niet mogen ontbreken. Via Sponsorreport kun je er bij zijn.

KPMG hoofdsponsor Lentemarathon Amstelveen

Accountancy- en advieskantoor KPMG heeft zich voor drie jaar verbonden aan de Lentemarathon Amstelveen. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Amstelveen, is begaan met de gemeenschap in Amstelveen en vindt gezondheid erg belangrijk. Daarom is KPMG trots dat het event voortaan de ‘KPMG Lentemarathon Amstelveen’ zal gaan heten.

Albert-Jan Smid verruilt KNLTB voor Team TOC

Albert-Jan Smid (51) is vanaf 1 december aanstaande de nieuwe Head of Partnerships van Team TOC. Bij het sportevenementenbureau uit Oss wordt hij onder meer verantwoordelijk voor de commerciële partnerships van de European Para Championships, het multisport event dat in augustus 2023 voor het eerst zal plaatsvinden in Rotterdam.

Ziggo Sport verwerft exclusieve rechten UEFA clubvoetbal

Ziggo Sport heeft de exclusieve media-rechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De afspraken met UEFA gelden voor drie voetbalseizoenen: van medio 2024 tot medio 2027. Daarmee komen de belangrijkste Europese clubcompetities voor het eerst onder één dak. Alle wedstrijden en hoogtepunten zijn exclusief te zien bij Ziggo Sport.

Albert Heijn voert WK-campagne meer ingetogen

Albert Heijn lanceerde vandaag zijn WK-campagne 'Samen kleuren we oranje'. De supermarktketen focust dit toernooi op het samen thuis kijken naar voetbal. "De aanpak is meer ingetogen en verschilt daarin van vorige toernooien", zegt Peter Lansaat, hoofd sponsoring bij Albert Heijn.

Daikin nieuwe partner Topsport NOORD

Topsport NOORD heeft met Daikin een nieuwe partner vastgelegd.

Albert Heijn start WK-campagne met boodschap voor alle fans

Dit WK zet Albert Heijn in op samen met iedereen in Nederland achter Oranje te gaan staan. Albert Heijn focust dit toernooi op het samen thuis kijken naar voetbal en heeft met de spelers en bondscoach Louis van Gaal een korte film gemaakt voor alle fans.

Unibet wordt hoofdsponsor van Tour de Tietema

Unibet wordt hoofdsponsor van het Nederlandse wielrenteam Tour de Tietema. Het team gaat rijden onder de naam TDT-Unibet Cycling Team. Het nieuwe team start op het Continental niveau, maar heeft de ambitie om in de toekomst door te groeien naar de ProTeam status.

Nieuwe visuele identiteit voor TOTO KNVB Beker

Een nieuw seizoen bekervoetbal gaat gepaard met een nieuwe huisstijl voor de TOTO KNVB Beker.

Dirk Kremers start allround sportcontent bureau Box to Box

Na dienstverbanden bij PSV Eindhoven, Triple Double sportmarketing en 5 jaar als zelfstandig creatief ondernemer gewerkt te hebben zet Dirk Kremers nu de stap om als bureau door te groeien. Samen met Touché Sportmarketing richt hij Box to Box op. Box to Box werkt als allround content bureau voor sportorganisaties én merken actief in de sport. Op het portfolio prijken o.a. KNSB, Vivianne Miedema, NTFU/Fietssport, RacingNews365, Libéma Open en Matrix Fitness.

Metec nieuwe hoofdsponsor Olympia’s Tour

Olympia’s Tour gaat in 2023 door dankzij een nieuwe hoofdsponsor. Metec uit Tiel is komend seizoen de hoofdsponsor van de oudste etappekoers van Nederland. Hierdoor kan de organisatie weer een vijfdaagse koers organiseren.

Radio 538 en KNVB opnieuw in de verlenging

Radio 538 en de KNVB blijven elkaar trouw. Ook aankomend jaar is 538 weer de officiële radiopartner van de Nederlandse voetbalbond. Naast een nauwe samenwerking tijdens het WK 2022 in Huis van Oranje en bij alle thuiswedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen, blijven de KNVB en Radio 538 ook samen optrekken in het creëren van exclusieve content.