Artikelen

The Ocean Cleanup: 'Creating sustainable partnerships'

Nisha Bakker is Directeur Partnerships bij The Ocean Cleanup en keynote op het aanstaande Sponsorreport Jaarcongres. Zonder de samenwerking met het bedrijfsleven zou The Ocean Cleanup niet staan waar we nu zijn, zegt Bakker. “De succesvolle partnerships zijn die waarbij je vanuit de kern van het bedrijf samenwerkt.”

TSR AV shirtsponsor Almere City FC derde periode

Almere City FC speelt vanaf de thuiswedstrijd tegen Willem II met de Almeerse onderneming TSR AV op de borst. De specialist in audiovisuele oplossingen geeft hiermee vanwege haar 20-jarige bestaan een nieuwe twist aan haar topsponsorship met de jongste betaald voetbalclub van Nederland.

Mentos naamgever Grote Prijs van Nederland

De Grote Prijs van Nederland is terug als de Mentos Grote Prijs van Nederland, de oudste onafhankelijke muziekcompetitie voor livetalent in Nederland.

Unibet en GLORY Kickboxing tekenen exclusief partnership

GLORY, een van de grootste kickbox-organisaties ter wereld, heeft voor Nederland een samenwerking afgesloten met Unibet. Unibet wordt de exclusieve Sports Betting en Casino Partner van GLORY in Nederland.

Danny Cortenraede: "Op sociaal, cultureel en economisch gebied impact creëren"

Entrepreneur Danny Cortenraede is co-founder van investeringsmaatschappij Venturerock. Hij verzorgt aanstaande maandag de openingskeynote op het Sponsorreport congres. Een inspirerend verhaal over de toekomst van sport, innovatie, entrepreneurschap, technologie en fanbeleving.

Team DSM verlengt met Shimano en Scott

Team DSM heeft zijn samenwerkingen met Shimano en Scott met twee jaar verlengd.

Yakult en Atletiekunie beëindigen na zes jaar de samenwerking

Start to Run is al ruim tien jaar dé cursus van de Atletiekunie om te starten met hardlopen en sinds 2016 is Yakult als hoofdsponsor aan Start to Run verbonden. Per januari 2023 blijft Start to Run doorgaan, alleen zonder titelsponsor Yakult: aan de samenwerking komt na zes sportieve jaren een einde.

Pascal Kamp nieuwe Manager Marketing & Partnerships KNLTB

Vanaf 1 januari is Pascal Kamp de nieuwe senior manager Marketing & Partnerships bij de KNLTB. In deze functie moet hij de groeiambities van de KNLTB realiseren door tennis en padel gerelateerde producten en diensten te koppelen aan de commerciële belangen van bestaande en potentiële partners.

Samenwerking Radio 538 en De Vrienden van Amstel LIVE verlengd en uitgebreid

Voor de zesde keer op rij is Radio 538 officieel partner van De Vrienden van Amstel LIVE. Maar liefst drie weekenden lang maakt de zender deze maand live radio vanaf de 25e editie van het populaire muziekevent.

ESNS gaat meerjarig partnerschap aan met CM.com

ESNS (Eurosonic Noorderslag), Europa's grootste showcase festival voor opkomende Europese artiesten, heeft een meerjarige samenwerking met CM.com aangekondigd. De succesvolle samenwerking met dochterbedrijf Appmiral – inmiddels onderdeel van CM.com – krijgt vanaf 2023 een vervolg. Als Mobile Tech Partner trekken ESNS en CM.com de bezoekerservaring naar een nog hoger niveau.

Danny Cortenraede openingskeynote Sponsorreport congres

Danny Cortenraede, entrepreneur en co-founder van investeringsplatform Venturerock, zal de openingskeynote verzorgen op het Sponsorreport congres op 16 januari a.s. in Rotterdam Ahoy.

Eredivisie en Sorare breiden samenwerking uit

De Eredivisie heeft de samenwerking met Sorare uitgebreid tot 2025. Sorare, wereldwijd een van de bekendste aanbieders van fantasy football, wordt door de overeenkomst exclusieve NFT Fantasy Sports Partner van de Eredivisie. Fans en verzamelaars kunnen de komende seizoenen opnieuw digitale spelerskaarten van eredivisiespelers verzamelen, (ver)kopen, winnen en hiermee spelen in het spel dat Sorare mondiaal aanbiedt.

Jumbo stopt motorsportsponsoring

In de nasleep van de witwaszaak rondom voormalig directeur van Jumbo Frits van Eerd stopt de supermarktketen met de sponsoring van motorsport. Dat heeft Ton van Veen, tijdelijk directielid van Jumbo, dinsdag bekendgemaakt tijdens de presentatie van de jaarcijfers.

Kleertjes.com sponsort nieuwe zangprogramma Ministars

Online kindermodewinkel Kleertjes.com gaat de deelnemers aankleden van het nieuwe zangprogramma Ministars op SBS6. De online kindermodewinkel gaat alle talenten aankleden, met uitzondering van de talenten die volwassen maten dragen.

Franc Weerwind meest invloedrijk in sponsoring in 2022

Sponsorreport heeft minister Franc Weerwind uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2022. Op de tweede plaats staat Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij. De top drie wordt volgemaakt door sponsoringconsultant Chris Woerts.