Artikelen

Jean Paul Decossaux naar Tribe Company

Voormalig commercieel directeur van de KNVB Jean Paul Decossaux heeft zich per 1 februari als strategisch adviseur aangesloten bij Tribe Company, het bureau achter events als De Vrienden van Amstel LIVE, BusinessBoost Live, Strandfestival ZAND, The Streamers en diverse sportevenementen.

Max Verstappen wordt Heineken 0.0 ambassadeur

Heineken is de komende zes jaar partner van Max Verstappen. De Oracle Red Bull Racing-rijder wordt Heineken 0.0 ambassadeur voor het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik.

Daikin, maatschappelijk partner van de Sven Kramer Academy

Daikin, hoofdsponsor van heel schaatsend Nederland sinds 2018, slaat de handen ineen met de Sven Kramer Academy. Daikin is met dit initiatief van schaatsicoon Sven Kramer een maatschappelijk partnership aangegaan.

FC Utrecht en PLUS gaan samenwerking aan

FC Utrecht en PLUS zijn een samenwerking aangegaan. De supermarktorganisatie, waarvan het servicekantoor is gevestigd in Utrecht, is vanaf nu Foodpartner Retail van FC Utrecht. De focus ligt daarbij op de thema’s voeding, gezondheid, fit en innovatie. FC Utrecht en PLUS hebben zich tot en met medio 2025 aan elkaar verbonden, met de intentie om voor een langere periode en op verschillende vlakken met elkaar samen te werken.

NTFU en Ekoï bundelen krachten

Wielersportbond NTFU en Ekoï gaan tot minstens 2025 samenwerken. Het Franse merk is sinds 2001 actief op de internationale markt voor fiets gerelateerde producten. De samenwerking tussen de twee partners uit zich als eerst via de cursus Wegkapitein.

Hockey Hoofdklasse Dames wordt Tulp Hoofdklasse Dames

Tulp Keukens wordt de nieuwe naamgevend sponsor van de Hoofdklasse Dames Hockey. De hoogste damescompetitie van het Nederlandse hockey heet de komende 3,5 seizoenen, tot en met seizoen 2025-2026, Tulp Hoofdklasse Dames. Tevens is het bestaande hoofdpartnership met de Tulp Hoofdklasse Heren en het suppliership bij de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) voor eenzelfde periode door Tulp Keukens verlengd.

KPN en Rijksmuseum verlengen samenwerking tot in 2025

KPN en het Rijksmuseum verlengen hun samenwerking tot en met maart 2025. Joost Farwerck, CEO van KPN en hoofddirecteur Taco Dibbits van het Rijksmuseum, maakten dit bekend tijdens de start van de tentoonstelling Vermeer ten overstaan van één van de beroemdste werken van de kunstenaar, Het straatje. Hoofdsponsor KPN en het Rijksmuseum zijn al 10 jaar samen.

Salverda Bouw nieuwe hoofdsponsor Ster van Zwolle

Salverda Bouw, onderdeel van de Schagen Groep, is de nieuwe hoofdsponsor van de Ster van Zwolle, die op zaterdag 4 maart weer als de seizoenopener van de Nederlandse wielerkalender dient. Door de nieuwe samenwerking zal de wedstrijd vanaf nu door het leven gaan als Salverda Bouw Ster van Zwolle.

Wadro zorgt voor nieuwe shortrackboarding in Thialf

Met financiële steun van schaatssponsor WADRO krijgen de shorttrackers die dagelijks trainen in Thialf een splinternieuwe, beweegbare boarding. De kussens voldoen aan de nieuwste veiligheidseisen van de Internationale Schaatsunie ISU, die met ingang van seizoen 2023 -2024 gelden voor internationale topwedstrijden.

Cupra X Tim Wes bij Rotterdam Art

CUPRA en kunstenaar Tim Wes hebben elkaar gevonden voor een partnership tijdens Rotterdam Art Week (10-12 februari). Via zijn kunstinstallatie ‘Born in the Mirror Hour’ vertolkt Tim zijn visie op het leven in de verre toekomst. De glazen lichtinstallatie is een tijdreis waarin hij een blik werpt op hoe het er dan uit zou kunnen zien. De kunstinstallatie werd met een documentaire onthuld tijdens Rotterdam Art Week en is nog een maand lang te bewonderen in de CUPRA City Garage Rotterdam.

MEAU zingt openingslied bij Vermeer-tentoonstelling

Op initiatief van ING heeft singer-songwriter MEAU een speciaal nummer geschreven voor de opening van de Vermeer-tentoonstelling in het Rijksmuseum. Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum brengt ING muziek en Vermeer samen met als thema ‘Friends Meet Again’.

Dole Sunshine Company gaat samenwerking aan met Team Jumbo-Visma

Dole Packaged Foods Europe slaat de handen ineen met wielrenteam Jumbo-Visma. Als Officiële Partner zal Dole de komende drie jaar de atleten van Team Jumbo-Visma voorzien van zijn verpakte fruitproducten en gezonde fruitsnacks, als gebalanceerde aanvulling op hun dieet voor hun dagelijkse training en bij wedstrijden.

Ajax breidt samenwerking met Sorare uit

Ajax en Sorare, een platform waar digitale kaartjes van voetballers verzameld worden, hebben hun bestaande samenwerking uitgebreid tot een volledig partnership. Sorare is tot 2025 Official Sponsor.

T-Mobile partner NOC*NSF en TeamNL

T-Mobile Nederland is de nieuwe partner van NOC*NSF en Team NL. Het bedrijf steunt de komende vier jaar naast de topsport ook alle 28 sportbonden binnen TeamNL. T-Mobile kiest voor dit partnerschap omdat de telecompartij wil bijdragen aan het doel van NOC*NSF om van Nederland het sportiefste land ter wereld te maken.

DPG Media partner van Mediamuseum Beeld & Geluid

DPG Media bouwt mee aan het Mediamuseum van Beeld & Geluid door het leveren van content vanuit vele verschillende titels uit het rijke portfolio. Het doel van deze samenwerking is om de bezoeker van het museum op een toegankelijke wijze de breedte, diversiteit en pluriformiteit van het medialandschap te laten zien.