Artikelen

Verbod sponsoring kansspelaanbieders half jaar later

Het verbod op sponsoring door online kansspelaanbieders schuift met een half jaar op naar 1 juli 2024 voor evenementen en televisieprogramma's en naar 1 juli 2025 voor sportorganisaties.

Lidl wordt official partner UEFA EURO 2024

UEFA en supermarktketen Lidl hebben een meerjarige partnerovereenkomst getekend waarmee Lidl de official partner van UEFA EURO 2024 is geworden, inclusief de kwalificatiewedstrijden in aanloop naar het toernooi.

Cannondale official bike partner KNVB

Cannondale, onderdeel van Pon.Bike, is per 21 maart 2023 ‘official bike partner’ van de KNVB. Tijdens interlandweken fietsen de spelers en stafleden van het Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en alle vertegenwoordigende jeugdteams op Cannondale mountainbikes als zij verblijven op de KNVB Campus in Zeist.

Runner’s World verlengt samenwerking met Le Champion

Runner’s World van uitgeverij Hearst Netherlands is in 2023 en 2024 wederom mediasponsor van alle hardloopevenementen van Sportorganisatie Le Champion. Runner’s World en Le Champion benadrukken met deze samenwerking het geloof in, en het belang van (buiten) bewegen en sporten. Beide merken geloven dat hardlopen en sporten in het algemeen een positieve bijdrage levert aan het mentale en fysieke welzijn van mensen.

World Padel Tour strijkt neer in AFAS Live

Na een succesvolle eerste editie in 2022 keert de World Padel Tour (WPT) aanstaande oktober terug in Amsterdam. Toernooidirecteur John van Lottum maakte op 20 maart bekend dat het WPT Amsterdam Open dit najaar plaatsvindt in AFAS Live. Afgelopen jaar was het toernooi met 20.000 bezoekers in de Centrale Markthal reeds het grootste op de internationale kalender.

RTL Boulevard en McDonald’s in actie voor Ronald McDonald Huizen

Van 20 tot en met 24 maart komen RTL Boulevard en McDonald’s in actie voor de Ronald McDonald Huizen. Tijdens deze campagneweek wordt elke avond aandacht gevraagd voor families, van wie een kind is opgenomen in het ziekenhuis. Doel van deze actieweek is samen 6.000 overnachtingen voor families in de Ronald McDonald Huizen mogelijk maken.

Leveranciers sponsorden raceteam Frits van Eerd met bijna 4 miljoen

Leveranciers van Jumbo betaalden vorig jaar 3,8 miljoen sponsorgeld aan het raceteam van voormalig topman Frits van Eerd. Dat schrijft het FD, dat het jaarverslag dat Jumbo onlangs heeft gedeponeerd heeft onderzocht.

DGTL vergroot focus op inclusiviteit in partnership met ABN AMRO

Elektronisch muziekfestival DGTL toont al jaren een grote maatschappelijke betrokkenheid. Dit uit zich naar buiten toe vooral in een focus op duurzaamheid en circulariteit. De maatschappelijke betrokkenheid wordt de komende jaren verdiept via onder meer een nieuwe samenwerking met ABN AMRO die loopt tot 2025.

Lidl voor onbepaalde tijd partner Voedselbanken

Tijdens de tienjarige jubileum viering van Lidl en Voedselbanken Nederland maakte Lidl bekend de samenwerking voor een ongelimiteerd aantal jaren voort te zetten. Daarnaast gaat Lidl haar jaarlijkse groente en fruit donatie aan Voedselbanken Nederland ophogen naar 600.000 kg.

Non-spot bestedingen opnieuw gestegen

In 2022 zijn de bestedingen in de TV-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de TV-reclamemarkt in 2021, zorgt 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op € 977 miljoen, voor spot en non-spot. Dat is een groei van 8% ten opzichte van 2021.

Vermeer ook te zien in verpleeghuizen en seniorencomplexen

Het Rijksmuseum brengt samen met Philips levensechte replica's van Vermeers schilderijen naar verpleeghuizen en seniorencomplexen door heel Nederland. Vandaag was de aftrap bij Zorgcirkel Novawhere in Purmerend. Met dit initiatief kunnen mensen die niet in de gelegenheid zijn zelf naar het museum te gaan, toch kennismaken met Vermeer. Verpleeghuizen en seniorencomplexen die hierin interesse hebben, kunnen zich aanmelden via de website van het Rijksmuseum.

Poppodium Effenaar en ASML gaan samenwerken

Poppodium Effenaar en technologiebedrijf ASML worden partners en zetten in op cultuur voor iedereen. Idee is dat een bruisend cultureel leven een regio leuker, gezelliger en meer betrokken maakt. Maar dan moet cultuur wel toegankelijk zijn en blijven voor iedereen. Met dat mantra slaan poppodium Effenaar en technologiebedrijf ASML de handen ineen.

Ziggo Sport haakt in op verkiezingsstrijd met campagne voor ‘de Partij van het Jaar’

Terwijl de verkiezingsstrijd in Nederland in volle gang is, werkt de voetbalwereld toe naar de La Liga-topper tussen FC Barcelona en Real Madrid op zondagavond. "El Clásico is de grootste wedstrijd van het jaar", zegt Ziggo Sport-commentator Sierd de Vos. ‘’Om mensen af te laten stemmen, voeren we daarom landelijk campagne voor de Partij van het Jaar. Een dikke knipoog naar de Provinciale Statenverkiezingen."

Maaike de Wildt Operations Director Kumpany

Maaike de Wildt is gestart als Operations Director bij merkactivatiebureau Kumpany. De Wildt was voorheen ruim acht jaar Operations & Projects Director bij Fitzroy Amsterdam. Zij volgt Noortje Jans op, en neemt samen met Wouter van Rijn (Strategy Director) en Auke van Rossum (Creative Director) plaats in de directie van het bureau, onder leiding van MD Jasper Admiraal.

Drie Nederlandse sponsorship prijzen bij ESA Awards

Bij de jaarlijkse uitreiking van de European Sponsorship Association Awards in Londen is Nederland drie keer in de prijzen gevallen. The Masterpiece campagne van Team Jumbo-Visma, AGU en digitaal creatief bureau TDE won maar liefst twee keer een prijs. Ook VodafoneZiggo en Blauw wonnen een ESA Award.