Artikelen

GASSAN Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023

GASSAN is de Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023. De naam GASSAN zal onder andere gedurende het hele marathonweekend duidelijk zichtbaar zijn boven de klok die boven de finish op de befaamde Coolsingel hangt.

Jumbo-Visma rijdt met bewustwordingshelm

Dit jaar staat de wielerklassieker Parijs-Roubaix in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Een initiatief van Team Jumbo-Visma en partner Lazer.

Geen Holland Heineken House meer

De exploitatie en inrichting van het TeamNL Huis in Parijs, tijdens de Olympische en Paralympische Spelen volgend jaar, komt volledig in handen van NOC*NSF en Sportcentrum Papendal. Daarmee verdwijnt na 30 jaar definitief de naam van het Holland Heineken House. In 2020 bleef in Tokio het TeamNL Tokyo Center gesloten door de corona-epidemie.

ING gaat 625 amateurvoetbalclubs ondersteunen

ING gaat per augustus van dit jaar 625 amateurvoetbalclubs in Nederland drie jaar lang financieel ondersteunen. In een grootschalig sponsorinitiatief verdeelt de bank in totaal ruim 2,5 miljoen euro per jaar aan sponsorgelden. Met deze actie onderstreept ING haar voortdurende betrokkenheid bij de ontwikkeling en groei van het amateurvoetbal in Nederland. Nederlandse amateurvoetbalclubs kunnen zich tot vrijdag 28 april aanmelden voor deze kans op sponsoring door ING, die loopt tot en met 31 juli 2026.

NOC*NSF benoemt Baukje ter Huurne tot chief marketing officer

NOC*NSF heeft Baukje ter Huurne benoemd als chief marketing officer. Zij zal vanaf 1 juni leiding geven aan de afdeling Marketing, Communicatie & Partnerships bij NOC*NSF.

Energiedrank Tenzing wordt partner van Apenkooi Events

Het plantaardige en caloriearme energiedrankje Tenzing gaat een partnership aan met Apenkooi Events en zal daarmee op zestien Apenkooi evenementen te koop zijn, startend komend weekend bij DGTL. Naar de evenementen van Apenkooi komen zo’n 400.000 bezoekers per jaar.

PepsiCo brengt Champions League bekers naar Nederland

Voor het eerst in Nederland heeft Champions League-winnaar Ibrahim Afellay de officiële UEFA Champions League trofeeën onthuld. De bekers zijn de komende twee dagen te bewonderen op Stationsplein in Utrecht.

Sponsorreport studiereis naar Chicago

Sponsorreport organiseert ook dit jaar weer een complete studiereis naar het Sponsorship Mastery Summit, van dinsdag 26 september tot en met zaterdag 30 september, in Chicago. Het congres waar sponsorprofessionals uit de hele wereld samen komen. Een unieke gelegenheid om nieuwe contacten te leggen en diepgaand met elkaar kennis en ervaringen uit te wisselen over sponsoring, in Nederland & wereldwijd.

EuroParcs ook komend seizoen hoofdpartner van Feyenoord

Feyenoord en de EuroParcs Group zijn overeengekomen het hoofdpartnership met nog één jaar te verlengen. Dit betekent dat EuroParcs ook volgend seizoen op het shirt van de Rotterdamse club prijkt. Met de aangekondigde verlenging zal de samenwerking haar vijfde seizoen in gaan. Al sinds het seizoen 2019 - 2020 is de vakantieparken-aanbieder, de hoofdpartner van Feyenoord, aanvankelijk onder de naam Droomparken.

Saxo ook komende 3 jaar hoofdsponsor Dam tot Dam FietsClassic

Saxo verlengt de samenwerking met Sportorganisatie Le Champion en is daarmee tot en met 2025 de hoofd- en titelsponsor van de Dam tot Dam FietsClassic.

Benchmark Sponsoring 2023: ‘Rol maatschappelijke invulling sponsoring groeit’

Het aandeel bedrijven dat met sponsoring een bijdrage wil leveren aan de maatschappij is afgelopen jaar sterk gegroeid. Dat blijkt uit de Benchmark Sponsoring 2023, het jaarlijkse onderzoek naar de stand van zaken in sponsoring uitgevoerd door Sponsorreport, vakblad voor sponsoring en partnershipmarketing, in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect.

LONGi partner ATP Tour en ABN AMRO Open

LONGi Green Energy Technology wordt wereldwijd partner van de ATP Tour en een aantal toernooien. Het ABN AMRO Open is één van de toernooien waar de keuze van het zonnetechnologie bedrijf op is gevallen. Het ABN AMRO Open wordt van 10 tot en met 18 februari 2024 gehouden in Rotterdam Ahoy.

Quooker wordt Official Partner van Feyenoord

Feyenoord heeft Quooker als Official Partner aan de club weten te binden. De overeenkomst gaat per 1 juli 2023 van kracht en wordt aangegaan voor een duur van minimaal drie jaar.

Titleist en FootJoy verlengen samenwerking met NGF

Acushnet, holding company van onder andere Titleist en FootJoy, heeft getekend voor een verlenging en intensivering van de samenwerking van deze merken met de NGF. Het contract is verlengd tot en met 2024, met de intentie om deze door te trekken tot einde 2027.

Reggeborgh hoofdsponsor Elfstedentriathlon Maarten van der Weijden

Van 18 tot en met 24 juni a.s. gaat voormalig Olympisch kampioen Maarten van der Weijden de extreme uitdaging aan om de Elfstedentriathlon af te leggen. Maarten gaat “non-stop” 200 kilometer zwemmen, 200 kilometer fietsen en 200 kilometer wandelen. Met als doel zoveel mogelijk geld ophalen voor kankeronderzoek. Reggeborgh heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan dit bijzondere evenement.