Artikelen

Uitreiking SponsorRingen op 22 juni

De uitreiking van de SponsorRingen is op donderdag 22 juni 2023 vanaf 17.00 uur in AFAS Live in Amsterdam.

Opkomend talent Latanya Alberto verwezenlijkt droom op NN North Sea Jazz

Op 9 juli 2023 is het voor artiest, zangeres en songwriter Latanya Alberto zover: ze maakt haar debuut op het NN North Sea Jazz Festival. Als opkomend talent kijkt zij al lange tijd uit om haar zangtalenten aan een groter publiek te tonen en daarnaast meer aandacht te vragen voor belangrijke maatschappelijke thema’s. Nationale-Nederlanden support de creatieve duizendpoot en geeft haar een podium om haar dromen te verwezenlijken.

FC Utrecht verwelkomt Castore als Official Partner

FC Utrecht heeft een meerjarige overeenkomst afgesloten met Castore. Het Engelse kledingmerk is als Official Partner aan de Utrechtse FC verbonden. Castore is vanaf komend seizoen kledingsponsor en merchandisepartner van de Utrechters.

TU Delft en TOTO Dart Kings ontwikkelen nieuwe dartspijl

Delftse onderzoekers hebben mogelijk een baanbrekende dartpijl ontwikkeld die de prestaties van topdarters aanzienlijk kan verbeteren. De nieuwe dartpijl is ontworpen met kennis uit de aerodynamica en vliegmechanica met als doel om spelers meer controle te geven over hun worp. Op dinsdag 18 april brachten vijf Nederlandse topdarters, bekend als de TOTO Dart Kings, een bezoek aan de TU Delft om de pijl te testen.

Ajax speelt tegen AFC Richmond in TV-serie

In de nieuwste aflevering van de populaire serie Ted Lasso neemt AFC Richmond het in een oefenwedstrijd op tegen AFC Ajax. De Amsterdamse club is daarmee de eerste niet-Premier League club ooit in de serie.

RSM nieuwe partner NOC*NSF

Accountantsorganisatie en financieel adviseur RSM wordt de nieuwe partner van NOC*NSF. RSM zet haar expertise in om topsporters te adviseren bij fiscale en accountancy vragen. Ook komt er een fiscale helpdesk voor sportbonden. RSM ziet het partnership bovendien als mooie kans om nieuw talent te werven; de verbinding met sport draagt bij aan de positie van RSM als werkgever en dat is belangrijk op de huidige krappe arbeidsmarkt.

Sponsoring als salestool?

Meer en meer hoort Mark Versteegen van sponsorcollega’s in het veld dat zij vanuit hun marketingafdeling de opdracht krijgen om via sponsoractiviteiten direct bij te dragen aan de salestargets van de organisatie. Hij zet daar vraagtekens bij. Is sponsoring wel een salestool vraagt hij zich af?

Team Jumbo-Visma gaat samenwerken met Coinmerce

Coinmerce is vanaf heden de officiële cryptocurrency partner van Team Jumbo-Visma. Vandaag slaan beide ploegen de handen ineen en kondigen aan dat de Nederlandse cryptocurrency broker partner wordt van de wieler- en schaatsploeg.

N.E.C. vindt in Robey Sportswear nieuwe kledingleverancier

Robey Sportswear is vanaf het seizoen 2023-2024 de nieuwe kledingleverancier en strategisch partner van N.E.C. De verbintenis met het Nederlandse kledingmerk loopt tot en met de zomer van 2027. Naast de eerste selectie spelen, vanaf komend seizoen, alle jeugdelftallen in de nieuwe Robey Sportswear-kledinglijn. Robey is de opvolger van LEGEA dat zes seizoenen de kledingleverancier van de club was.

BetCity partner van CHIO Rotterdam

BetCity heeft zich dit jaar en volgend jaar als partner verbonden aan het CHIO Rotterdam. Het partnership bestaat een fraaie hindernis, LED-boarding, hospitality en een activatieprogramma.

AA Drink komt met vervolg op Ready for More-campagne

AA Drink lanceert een vervolg op de Ready for More-campagne die in 2022 is gestart. De sportdrank-specialist zet daarmee in op de individuele sporter en de fysieke en mentale drempels die zij vaak moeten overwinnen. De campagne is opgesplitst in vier verhaallijnen en zet de hardloper, fietser, padelspeler en crossfitter centraal.

Lotto nieuwe partner finale Kenonz Korfbal League

Lotto is de nieuwe partner van de finale van de Korfbal League. Het grootste zaalsportevenement van Nederland vindt plaats op zaterdag 15 april in Rotterdam Ahoy. Het partnership met Lotto komt voort uit de goede samenwerking tussen het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) en Nederlandse Loterij – waar Lotto onderdeel van is – als hoofdsponsor van TeamNL.

VriendenLoterij nieuwe hoofdsponsor Musical Awards Gala

De VriendenLoterij is de nieuwe hoofdsponsor van hét musicalgala van het jaar: de Musical Awards. De prestigieuze awards worden op maandag 15 mei in het AFAS Circustheater in Scheveningen voor de 21e keer uitgereikt. Vorig jaar vielen onder andere de musicals Disney's Alladin en 14 De Musical en musicalsterren als Pia Douwes, Nyassa Alberta en Stanley Burleson in de prijzen. De genomineerden van 2023 worden op vrijdag 28 april bekendgemaakt.

HP Benelux nieuwe Creative Digital Project Partner Mauritshuis

HP Inc. Benelux is de nieuwe Creative Digital Project Partner van het Mauritshuis. HP levert het Haagse museum kennis en technologie met als doel het digitaal ontsluiten van de eeuwenoude kunst op verschillende creatieve en virtuele manieren. Bovendien wil HP innovatie, ondernemerschap en creativiteit stimuleren met de laatste technologische innovaties, zoals de HP high-end workstations.

Looplabb hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs

Het Nederlandse leesbrillenmerk Looplabb is de komende twee jaar hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs, de aanmoedigingsprijs voor debuterende auteurs die sinds 2016 georganiseerd wordt door lezerscommunity Hebban.nl.