Artikelen

Thijs Roper gaat samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing

Dit weekend begint de 20-jarige Thijs Roper als kersverse nummer 1 van Nederland aan het EY NK Padel in Eindhoven. Het toptalent voert sinds enkele weken de nationale ranglijst aan en kijkt met extra enthousiasme uit naar het Nederlands kampioenschap. Hij is hiermee de jongste nummer 1 ooit en met plek 154 op de wereldranglijst tevens de hoogst geplaatste Nederlander in de geschiedenis van de padelsport. Maar Roper trekt niet alleen de aandacht met zijn sportieve prestaties. De ‘Flying Dutchman’ – zoals hij vanwege zijn spectaculaire speelstijl wordt genoemd – kondigt een strategische samenwerking aan met Sportworx en Touché Sportmarketing.

Eerste International Running Expo brengt hele Europese hardloopbranche bijeen

De inschrijving is geopend voor Europa’s enige internationale vakbeurs voor de hardloopbranche: The International Running Expo (IRX) op 4 en 5 november. IRX brengt meer dan 300 internationale merken samen en biedt bezoekers een exclusieve blik op de nieuwste innovaties in hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie.

Verslag van SponsorReport Jaarcongres 2025

Afgelopen dinsdag 18 maart vond het SponsorReport Jaarcongres 2025 plaats. Op Circuit Zandvoort – het was voor het eerst dat het congres hier werd georganiseerd – was ‘The future of partnerships’ het thema van de dag. “Bij de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen kijken we terug, maar we willen ook heel graag samen vooruitkijken en inspelen op alle ontwikkelingen die gaande zijn. Daar zetten we vandaag op in”, aldus SponsorReport Community Manager Martijn Beenen in gesprek met dagvoorzitter Tessa Veldhuis.

DGTL en ABN AMRO bundelen opnieuw hun krachten

Op 18, 19 en 20 april 2025 keert DGTL Festival terug naar de NDSM-werf in Amsterdam. DGTL 2025 viert inclusiviteit in elektronische muziek en kunst met een sterke focus op talentontwikkeling. DGTL en ABN AMRO presenteren de DGTL Academy en New Horizons — twee vooruitstrevende initiatieven die vrouwelijke makers in de elektronische muziek- en kunstwereld ondersteunen.

Europese sponsormarkt groeit naar € 32,9 miljard in 2024

De Europese sponsormarkt heeft in 2024 opnieuw een sterke groei doorgemaakt, zo blijkt uit het 2025 ESA Sponsorship Market Overview, een rapport van de European Sponsorship Association en Nielsen Sports. De totale waarde van sponsoring in Europa steeg met 6,6% naar € 32,91 miljard, waarmee de sector zijn post-pandemische herstel voortzet.

Thierry De Ridder nieuwe Managing Director Golazo Brands NL

Thierry De Ridder is per direct de nieuwe Managing Director van Golazo Brands Nederland. Deze rol is vooralsnog voor het jaar 2025. De Ridder, tot voor kort werkzaam als Strategic & Communication Director van Golazo Brands in België, neemt het roer over in Eindhoven na een aantal personele wisselingen, waaronder enkele in de directie. Met De Ridder krijgt Golazo Brands NL een zeer ervaren man aan het hoofd die zijn sporen ruimschoots verdiend heeft in de (inter)nationale sportmarketing.

Basic-Fit officiële fitnesspartner Tour de France

Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, kondigt aan tot 2028 officiële partner van de Tour de France te zijn. Deze samenwerking betreft ook de Tour de France Femmes met Zwift, Paris-Nice en Criterium du Dauphiné.

IKO Insulations en X²O Badkamers verlengen contracten tot 2030

Hoofdsponsoren IKO Insulations en X²O Badkamers hebben allebei een contract getekend tot 2030 met het schaatsteam van de gebroeders Ten Hove. Daarmee is de toekomst van het team, waar onder andere Joy Beune en Bart Swings voor uit komen, in ieder geval tot en met de Olympische Spelen van 2030 verzekerd.

PSV, Philips en Sanquin bekroond met prestigieuze ESA award

PSV heeft in samenwerking met Philips en Sanquin erkenning gekregen op internationaal niveau. Met de indrukwekkende ‘Bloedverwanten’-campagne sleepten ze brons in de wacht in de categorie 'Best of Europe'. Het was het tweede jaar dat een winnende case van de SponsorRingen door het bestuur van de SponsorRingen werd afgevaardigd voor de ESA Awards. De campagne is ontwikkeld door Golazo Brands.

CUPRA gaat partnerships aan met de drie grootste padelaanbieders van Nederland

CUPRA is een nieuw partnership aangegaan met de drie grootste padelaanbieders van Nederland. Deze week tekenden Peakz Padel, Plaza Padel en The Padellers in de CUPRA Garage Amsterdam een overeenkomst met CUPRA waarmee CUPRA zijn betrokkenheid bij de Nederlandse padelsport verder uitbreidt. De samenwerking biedt nieuwe én bestaande CUPRA-rijders tevens de mogelijkheid om padel de komende drie jaar maximaal te beleven.

BPD en Krajicek Foundation versterken leefbaarheid met sportieve ontmoetingsplekken

BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD) en de Krajicek Foundation slaan de handen ineen om sportieve ontmoetingsplekken in aandachtswijken te versterken. Met een meerjarig maatschappelijk partnership zetten beide organisaties zich in voor meer gelijke kansen voor kinderen en jongeren en een verbetering van de leefbaarheid in deze wijken.

Vissers Legal en Myth Esports bundelen krachten voor professionalisering esports

De Nederlandse esportssector krijgt een nieuwe impuls met de samenwerking tussen Vissers Legal en Myth Esports. Beide partijen willen bijdragen aan de verdere professionalisering van de branche en een stevigere juridische en zakelijke infrastructuur neerzetten.

NBB en Sneakerjagers gaan partnership aan

De Nederlandse Basketball Bond (NBB) breidt zijn portfolio aan partnerships uit met een samenwerking met Sneakerjagers, dé zoekmachine voor sneakerfreaks die op zoek zijn naar nieuwe schoenen. Het partnership zal zich richten op het creëren en delen van gezamenlijke content, en het op een laagdrempelige manier beschikbaar maken van Sneakerjagers’ sneaker-expertise (en sneakers, natuurlijk) aan de basketbalgemeenschap van Nederland.

Padelster Steffie Weterings en EasyToys slaan handen ineen

EasyToys heeft een nieuwe, krachtige match gevonden: tweevoudig Nederlands kampioen padel Steffie Weterings. De Westlandse, die samen met haar dubbelpartner Marcella Koek haar titel verdedigt tijdens het NK Padel van 19 tot en met 23 maart in Eindhoven, zal tijdens dit toernooi voor het eerst in actie komen met EasyToys op haar shirt.

Cycle Capital kiest voor innovatie met CIOVITA als kledingsponsor

De Amsterdamse wielerclub Cycle Capital slaat de handen ineen met het Zuid-Afrikaanse fietskledingmerk CIOVITA. Vanaf dit jaar levert CIOVITA de officiële wielerkleding voor de dames- en paracyclingteams. De samenwerking is voor de komende drie seizoenen.