Artikelen

ASML verlengt met Van Gogh Village Museum

ASML gaat een driejarig partnership aan met het Van Gogh Village Museum. Beide partijen, die elkaar in 2019 vonden in de Brainport-regio, willen jongeren het inspirerende verhaal van Vincent van Gogh laten zien en in het Lichtlab de wisselwerking tussen technologie en kunst laten ontdekken. Door gratis toegang te geven voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Ook wordt het educatieve programma rond Vincents Lichtlab verder uitgebreid. Het partnership is ontstaan uit de samenwerking rond Vincents Lichtlab in het museum in Nuenen.

Coca-Cola support Team Visma | Lease a Bike bij aanvang van de Tour de France

Powerade kondigt een nieuw partnerschap aan met Team Visma | Lease a Bike. Met deze nieuwe samenwerking steunt Coca‑Cola opnieuw de sportsector, specifiek professioneel wielrennen. Met in het bijzonder de Nederlandse Marianne Vos, een sleutelfiguur in dit bekende team.

Joost Luiten niet naar Parijs

Joost Luiten, die afgelopen weekend nog deelnam aan het KLM Open, is boos op de sportkoepel NOC*NSF omdat hij als golfer niet mag deelnemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Hoewel Luiten voldoet aan de olympische kwalificatiecriteria, wordt hij niet uitgezonden omdat hij niet aan de extra eisen van NOC*NSF voldoet. Deze eisen vereisen dat een golfer in de top 36 van de Olympische ranking moet staan. Luiten uitte zijn frustratie via Instagram en bekritiseerde NOC*NSF voor hun gebrek aan begrip voor de golfsport.

Fiets samen naar de maan met Toertje-app

Arval BNP Paribas (Arval), wereldwijd leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen, en BEAT Cycling Club, een professionele Nederlandse wielerclub met ruim 1.500 leden in Nederland, willen iedereen inspireren mee te fietsen naar de maan. In de nieuwe campagne BEAT the Traffic pakken ze het fileprobleem aan door het promoten van fietsen als duurzaam en efficiënt alternatief voor de auto. Fietsen draagt niet alleen bij aan een schoner milieu en een betere gezondheid, maar is op korte afstanden en tijdens de spits vaak sneller dan autorijden. Doel van deze campagne: samen 348.800 kilometer fietsen naar de maan.

SponsorRingen Aftermovie

Met bijna 300 bezoekers was de Award Show van de SponsorRingen in AFAS Live een geslaagd evenement. De aanwezigen genoten van een avond in Franse sferen, als vooruitblik naar de aanstaande Olympische Spelen in Parijs. Tijdens de Awardshow was er drie keer een optreden van Rani.

Dentons partner van Premier Padel

Dentons, 's werelds grootste global advocatenkantoor, wordt official partner van Decathlon Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Decathlon Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy.

Focus op de fans!

In de huidige marketingwereld verandert de manier waarop merken naar sponsoring kijken. Vroeger draaide alles om het sponsoren van de gesponsorde – zoals sportteams, bonden of evenementen. Maar nu gaan merken steeds vaker voor een andere aanpak: ‘Sponsor de Fan, niet de gesponsorde.’

Nieuwe Oranje-tenues van adidas voor de KNHB

De KNHB en adidas presenteerden afgelopen weekend tijdens de internationale FIH Pro League wedstrijden de nieuwe tenues van de Nederlandse hockeyelftallen. Het thuistenue van de spelers is volledig oranje, met de details zoals de iconische drie strepen en de logos van adidas, de KNHB en de shirtsponsor Rabobank in het wit. Voor het uittenue is gekozen voor een combinatie van een witte top met een lichtblauwe skort of short, met de details in het oranje. Met deze tenues bezegelen adidas en de KNHB hun 25 jarige samenwerking.

Hisense nieuwe partner FC STRAAT

Touzani ́s FC STRAAT is een samenwerking aangegaan met Hisense, één van ‘s werelds grootste fabrikanten op het gebied van televisies, koelkasten en wasmachines. Hisense zal zich met deze samenwerking inzetten voor het bevorderen van het welzijn van jongeren; via ‘Watchtime naar Playtime’. Als hoofdsponsor van EURO24 committeert Hisense zich op wereld- en nu op lokaal niveau aan de meest universele sport: voetbal.

Samen stappen zetten naar een grotere biodiversiteit

Afgelopen jaar ontwikkelde Naturalis Biodiversity Center (Naturalis) een nieuwe partnerpropositie. Maar nog tijdens het traject klopte BNP Paribas op de deur van het biodiversiteitsinstituut met de vraag wat de samenwerkingsmogelijkheden waren. Het resulteerde in een meerjarig partnership gebaseerd op kennis-, data- en netwerkuitwisseling met als gezamenlijke missie het bedrijfsleven bewust te maken over biodiversiteit en de versnelling van de bescherming daarvan te stimuleren.

Op weg naar een toekomstbestendige roeivereniging

De ambities van Studenten Roeivereniging Vidar reiken verder dan alleen sportieve prestaties. In 2026 moet het huidige pand van de vereniging verbouwd zijn tot een circulair, energieneutraal gebouw waar naast (top)sport diverse nevenactiviteiten mogelijk zijn. Bij het ontwikkelen en realiseren van de plannen wordt Vidar ondersteund door Rabobank.

Spieren voor Spieren partner van Hockeyclub Pinoké

Monique Maks en Seerp Gratama hebben het contract ondertekend voor een 5-jarig partnership met de stichting Spieren voor Spieren. Een belangrijke mijlpaal voor de tophockeyclub, die zich actief zal gaan inzetten voor kinderen met een spierziekte.

MOJO en Eurojackpot breiden samenwerking uit

Nederlands grootste concertpromotor MOJO en Eurojackpot (een spel van Nederlandse Loterij) gaan een samenwerking aan om de festivalbeleving van bezoekers nog rijker te maken. Met deze overeenkomst is Eurojackpot official partner van de festivals Pinkpop en Bospop.

Ajax en Ziggo samen door

Ajax en VodafoneZiggo hebben hun samenwerking verlengd. Het telecombedrijf tekent bij voor twee seizoenen. Het huidige contract loopt af in 2025; het nieuwe duurt tot medio 2027, met een optie op verlenging tot medio 2029. In de samenwerking komt meer nadruk te liggen op maatschappelijke initiatieven.

Naar bed met IKEA op Lowlands

IKEA zorgt dit festivalseizoen dat bezoekers van Lowlands kunnen opladen in Drömland: een gigantische IKEA slaapkamer op het festivalterrein in Biddinghuizen. In een reusachtige dome kunnen Lowlanders even ontsnappen aan de drukte en komen ze helemaal tot rust door een powernap te doen. Daarna zijn ze weer ready to go en kunnen ze vol energie van het festival genieten. Drömland is van 16 tot en met 18 augustus te vinden op Planet Paradise.