Artikelen

Lancering Team Achterhoek

Team Achterhoek maakt deel uit van het project 'Achterhoekse Topsport inspireert breedtesport' van Achterhoek in Beweging, en is een initiatief waarbij gemeenten en bedrijven samenwerken om talentvolle (top)sporters uit de regio te ondersteunen op weg naar grootse prestaties.

Overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond

Na vijf jaar heeft het Europese Hof van Justitie (Hof) eindelijk duidelijkheid gebracht: gerechtvaardigde belangen kunnen ook commercieel zijn onder de AVG. Deze uitspraak is een grote tegenslag voor de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en een overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond (KNLTB). Dit betekent een positieve ontwikkeling voor ondernemend Nederland. In dit artikel bespreken we de betekenis van deze uitspraak voor de marketingsector.

Unibet Tietema Rockets: Eerste Franchisenaam in het Professionele Wielrennen

Na twee succesvolle jaren onder de naam TDT-Unibet, zal het UCI ProTeam vanaf 2025 verdergaan als de Unibet Tietema Rockets. Dit markeert niet alleen een nieuwe stap in de branding van het team, maar introduceert ook de eerste franchisenaam in het professionele wielrennen. Met deze ontwikkeling zetten de Unibet Tietema Rockets een belangrijke stap richting hun ambitie om deel te nemen aan de Tour de France.

BNR en Enterprise Car Sharing & Rental werken opnieuw samen

Nadat Enterprise dit jaar al hoofdsponsor was van de BNR Sportzomer is nu een nieuwe samenwerking opgezet. In aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen lanceert BNR in samenwerking met Enterprise Car Sharing & Rental de dagelijkse reportageserie ‘Dwars door de States’. BNR en Enterprise presenteren tevens ‘Election Night’, de hele nacht van 5 op 6 november vanuit Nieuwspoort in Den Haag.

Stoelendans bij Mojo / Live Nation nog niet ten einde

Eerder deze maand werd al bekend werd dat Niek Murray (Festivalmanager Pinkpop) en Marcel Surendonk (Head of Brand Partnerships) Mojo verlaten. Jan Willem Luyken wordt Chief Commercial Officer bij MOJO en wordt opgevolgd door Irene Peters, die Zakelijk Directeur is bij de Ziggo Dome.

Reggeborgh Foundation nieuwe partner Stichting Natuurijs Klassiekers

De Stichting Natuurijs Klassiekers (SNK) en Reggeborgh Foundation slaan de handen ineen. Voor de komende jaren wordt Reggeborgh Foundation partner van de Klassieke schaatswedstrijden die georganiseerd worden als de wedstrijdwateren van Nederland bevroren zijn. Op de Jaap Eden IJsbaan in Amsterdam werd tijdens de eerste Marathon Cup van het seizoen het nieuwe leiderspak onthuld.

Happy Horizon neemt Iconic Studios over

Happy Horizon, een awardwinnende full service agency, zet opnieuw een strategische stap met de overname van Iconic Studios, een toonaangevend bureau gespecialiseerd in PR, events en influencer marketing. Deze overname versterkt de positie van Happy Horizon op het gebied van creatieve en strategische communicatie en opent de deur naar een indrukwekkend portfolio van (inter)nationale topmerken.

XPENG mobiliteitspartner voor Dutch Dutch Design Week 2024

Dutch Dutch Design Week (DDW) verwelkomt smart EV-merk XPENG als officiële mobiliteitspartner voor 2024. De samenwerking heeft als doel bij te dragen aan een slimmere, duurzamere wereld en biedt een kijkje in de toekomst van vervoer. Zowel XPENG als DDW gelooft in de kracht van ontwerp en technologie om een betere, duurzamere wereld vorm te geven. XPENG’s focus op het ontwikkelen van intelligente elektrische voertuigen (EV's) en duurzame mobiliteit maakt hen een passende match voor DDW's missie om de toekomst van mobiliteit te laten zien. XPENG is een Chinees bedrijf, met een wereldwijde mindset, en oplossingen in mobiliteit die passen bij de missie van DDW.

Jan Bosselaers wordt Marketing Directeur Heineken Nederland

Jan Bosselaers wordt per 1 januari 2025 benoemd tot Marketing Directeur Heineken Nederland en volgt hiermee Els Dijkhuizen op. De afgelopen vier jaar was Jan Marketing Directeur van Heineken Italië, waar hij een belangrijke rol speelde in het versterken van de leidende positie van Heineken op de Italiaanse markt.

Heineken en DJ Barry Can't Swim trappen ADE af met geheime boodschap

Gisterenavond vond de spectaculaire opening van het Amsterdam Dance Event (ADE) plaats in The Loft in de A'DAM Toren. Heineken, ADE en DJ Barry Can't Swim vierden samen de magie van het genieten van bijzondere momenten. Ze moedigen bezoekers aan om deze ervaringen volop te omarmen en niet te laten verstoren door telefoongebruik tijdens festivals en concerten. Dit sluit aan op recent onderzoek.

Investeren in topsport - Kijkcijfers als publiek referendum

Afgelopen zomer werd Nederland in de ban gehouden door twee grote sportevenementen: het Europees kampioenschap voetbal en de Olympische Spelen. Het land zat aan de buis gekluisterd. Miljoenen mensen volgden met enthousiasme en bewondering de prestaties van onze topsporters. Of het nu ging om historische medailles in Parijs of spannende wedstrijden tijdens het EK, we hebben massaal gekeken.

Rabobank-leden geven bijna 16 miljoen euro aan clubs

Na een stemcampagne van drie weken hebben 560.000 Rabobank-leden bijna 16 miljoen euro verdeeld over meer dan 33.000 clubs en verenigingen door heel Nederland. De jaarlijkse campagne heeft alle records gebroken: er is een hoger bedrag dan ooit weggegeven met meer stemmen aan een recordaantal clubs. Dit laat zien dat ondersteuning van het verenigingsleven steeds belangrijker is. Daarom staat Rabobank clubs en verenigingen niet alleen financieel bij maar ook met kennis en trainingen.

ADE en I Love My Ears werken samen om gehoorbescherming te promoten

Tijdens Amsterdam Dance Event (ADE), het grootste dancefestival ter wereld, stromen verdeeld over vijf dagen en nachten bijna een half miljoen bezoekers door de straten en in de clubs en podia van Amsterdam. Uit onderzoek van VeiligheidNL blijkt dat 30 procent van alle bezoekers van muziekevenementen nooit oordoppen draagt. Omdat gehoorschade onomkeerbaar is en ADE veel jonge bezoekers trekt, werken organisaties I Love My Ears en ADE samen met artiesten om meer bezoekers oordoppen met muziekfilter te laten dragen.

Golazo dingt mee naar prestigieuze Belgische titel Onderneming van het Jaar

Bij de dertigste editie van de Onderneming van het Jaar-award, een prijs die jaarlijks in België wordt toegekend door accountancy- en consulting-gigant EY, staat een ook voor Nederlandse begrippen opvallende naam tussen de vier genomineerden. Golazo dingt mee naar de prestigieuze prijs, die op 10 december wordt uitgereikt. Drylock Technologies uit Zele, Montea uit Erembodegem en X-FAB uit Tessenderlo zijn de andere genomineerden. Golazo is onder meer eigenaar van Golazo Media, waar onder andere het platform SponsorReport onder valt.

ADE: wereldwijd platform voor elektronische muziek en innovatie

Amsterdam Dance Event (ADE) is in 1996 gestart. Toen kwamen er tientallen muziekprofessionals bij elkaar voor de eerste ADE conferentie. In de avond waren er op 11 locaties showcase evenementen waarbij dj’s en artiesten optraden. De focus lag toen al op de zakelijke kant van dance muziek, een destijds nog opkomende industrie. In de periode daarna werd dance als muziek genre in een rap tempo steeds belangrijker in binnen- en buitenland. ADE is uitgegroeid naar wat het nu is: een 4-daagse conferentie met zo’n 10.000 professionals en een 5-daags festival waar plusminus 500.000 bezoekers en 3.000 artiesten worden ontvangen. Ofwel om te genieten van elektronische muziek tijdens de evenementen ofwel om zaken te doen en hun kennis te vergroten en te delen op de conferentie.