Artikelen

Partnershipinkomsten Feyenoord stijgen

De inkomsten uit partnerships stegen bij Feyenoord afgelopen seizoen met 1,4 miljoen euro naar 16,4 miljoen euro. De totale commerciële inkomsten (partnerships, business seats & units en boarding) daalden echter met 7,2 miljoen euro ten opzichte van een seizoen eerder naar 21,3 miljoen euro.

Holland & Barrett wordt hoofdsponsor van de KNSB

Holland & Barrett wordt hoofdsponsor van de KNSB. De winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging omarmt het langebaanschaatsen. Holland & Barrett zal meteen zichtbaar zijn op de boardings van Thialf bij de Daikin NK Afstanden (29-31 oktober). Het logo prijkt dit seizoen bij internationale wedstrijden ook op de pakken van de langebaanschaatsers.

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

Al vijf jaar is NN de trotse hoofdpartner van het Mauritshuis in Den Haag. Deze succesvolle samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd.

Sport in bedrijf: AD

Dit jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de vijfde aflevering een interview met Rhian Ket, partnership manager voor het AD bij DPG Media. "We laten 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar sport zien."

Univé maatschappelijk partner van PEC Zwolle

Univé wordt maatschappelijk partner van PEC Zwolle. Als Supporter van Sport is de coöperatie geen onbekende voor de voetbalclub, maar samen met Regio Zwolle United slaan de partijen nu ook de handen ineen om op maatschappelijk vlak van betekenis te willen zijn voor Regio Zwolle. Op zaterdag 23 oktober werd de samenwerking tijdens de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo (1-0) bekrachtigd.

NN geeft XL schoen aan Rotterdam

Ter gelegenheid van de 40e editie van de NN Marathon Rotterdam biedt NN de stad Rotterdam een XL schoen aan. De schoen heeft de houding van een hardloper op volle snelheid met de hiel omhoog, waardoor de zool zichtbaar is. Op die zool is de plattegrond van Rotterdam te zien. In het materiaal van de sokkel zijn 1400 versnipperde en complete medailles met het jaartal 2020 verwerkt.

Wandelen met Rembrandt met Mastercard

Samen met Mastercard heeft het Rembrandthuis een virtuele wandeling ontwikkeld, waarin je samen met Rembrandt de stad kunt verkennen. De tour is voor Mastercard gecreëerd door FCB Amsterdam.

Team IKO en hoofdsponsor IKO Insulations verlengen contract

Team IKO heeft de samenwerking met hoofdsponsor IKO Insulations met vier jaar verlengd. De producent van dakbedekking en isolatiemateriaal blijft in ieder geval tot en met de Olympische Spelen van Milaan in 2026 verbonden aan het schaatsteam van de gebroeders Erwin & Martin ten Hove. Gezamenlijk wordt er gezocht naar een tweede hoofdsponsor.

Jeroen van Glabbeek (CM.com) spreker op Sponsorreport congres

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com, gaat een presentatie verzorgen op het aanstaande Sponsorreport Jaarcongres op 23 november in Ahoy.

Rassers Advocaten tekent sponsorcontract met grootmeester Jorden van Foreest

Grootmeester in schaken Jorden van Foreest en Hans Smeekens van Rassers Advocaten te Breda gaan een sponsorovereenkomst aan voor de duur van minimaal twee jaar. Rassers Advocaten is daarmee de tweede officiële sponsorpartner van de talentvolle schaker Jorden van Foreest.

Corendon nieuwe hoofdsponsor van schaatsploeg Worldstream-Corendon

Corendon keert terug in het schaatsen en is de nieuwe hoofdsponsor van schaatsploeg Worldstream-Corendon; de schaatsploeg waar onder andere Jutta Leerdam en Koen Verweij voor uitkomen.

Daikin en KNSB verlengen; een cruciaal moment voor de schaatsbond

Daikin heeft de samenwerking met de KNSB als Partner van Schaatsend Nederland met vier jaar verlengd. De verlenging past in de traditie van de KNSB van meerjarige partners. In het onlangs geopende Daikin Experience Center in Breukelen praten Edwin Hoogerwerf, Managing Director Daikin Nederland, en Jeroen Kraaij, Commercieel Directeur bij de KNSB, Sponsorreport bij over het succes van het partnership en de plannen voor de toekomst.

VodafoneZiggo lanceert Priority met Ajax, Ziggo Dome, MOJO en The Park Playground

VodafoneZiggo lanceert vandaag het klantprogramma Priority in samenwerking met Ajax, Ziggo Dome, MOJO Concerts en The Park Playground. De klanten ontvangen vanaf vandaag via de apps ‘My Vodafone’ en ‘Mijn Ziggo’ toegang tot exclusieve voordelen.

Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen

Sportmarketing is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van hun marketingmix en bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken. Daarom slaan Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead de handen ineen.

Jolanda Jansen: "Een rollercoaster van emoties"

Jolanda Jansen is algemeen directeur Ahoy en woordvoerder van de Alliantie van Evenementenbouwers. Afgelopen 1,5 jaar waren er voor Jansen en Ahoy zowel dieptepunten als enorm mooie momenten. Op 23 november is Jansen een van de keynotes op het Sponsorreport Jaarcongres.