Artikelen

Omzetverlies evenementensector € 11 miljard

De evenementensector is één van de sectoren die het hardst geraakt is door de coronacrisis. Het totale omzetverlies bedraagt € 11 miljard. De verwachting is dat het herstel nog jaren duurt. Dat blijkt uit een forecast van onderzoeksbureaus Respons en Leisure Advies, in nauwe samenwerking met CLC-VECTA en VVEM.

Een partnership dat het gouden verschil maakt!

Niek Kimmann won tijdens de Olympische Spelen goud bij de BMX. Dat was mede te danken aan het door Samsung ontwikkelde FastFrame, een technologie waarmee Kimmann zijn start kon optimaliseren. Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile Samsung Benelux, vertelt op het aanstaande Sponsorreport congres hoe een partnership het gouden verschil kan maken!

DESTIL stopt als shirtsponsor Willem II

Hoofd- en shirtsponsor DESTIL Prolians heeft Willem II laten weten na dit seizoen te stoppen met de shirtsponsoring. Na vier seizoenen op de voorzijde van het Willem II-shirt, is de doelstelling van DESTIL Prolians om naamsbekendheid te vergroten ruimschoots gehaald, geeft DESTIL als reden.

TikTok officieel partner van Museumnacht Amsterdam 2021

TikTok, het toonaangevende platform voor korte video's, is de officiële partner van de Museumnacht Amsterdam 2021. De Museumnacht Amsterdam vindt plaats in Amsterdam op 6 november op 54 verschillende locaties met naar verwachting 32.000 bezoekers.

FC Utrecht en DHL verlengen samenwerking

Het partnership tussen FC Utrecht en DHL is met twee jaar verlengd. DHL blijft Logistiek Partner van de Utrechtse FC en gaat bovendien samen met de Utrechtse Eredivisionist de wijken in. Daarmee wordt DHL Partner vanuit het Hart. De verlenging van de samenwerking werd afgelopen zondag, rondom de Eredivisiewedstrijd FC Utrecht – Willem II, bezegeld.

TCS stapt in Formula E met Jaguar partnership

Tata Consultancy Services is in aanloop naar het nieuwe ABB FIA Formula E World Championship titelsponsor geworden van het Jaguar Racing Team. Het team heet vanaf dit moment Jaguar TCS Racing. TCS is in Nederland partner van de TCS Amsterdam Marathon en het Dutch Open.

Feyenoord en EuroParcs verlengen tot en met 2023

Feyenoord en hoofdsponsor EuroParcs hebben de bestaande overeenkomst verlengd met een seizoen tot medio 2023.

AFAS stopt als hoofdsponsor AZ Alkmaar

Na twaalf seizoenen stopt AFAS Software als hoofdsponsor van AZ.

KNSB en Unox zoeken ijsmeesters

Zodra het gaat vriezen, wil heel Nederland ’t liefst zo snel mogelijk het ijs op. Daar komt veel organisatie bij kijken. Overal in het land dreigt een tekort aan enthousiaste vrijwilligers, die bij vorst zorgen voor prachtige en veilige natuurijsbanen. Schaatsbond KNSB wil daarom – in samenwerking met Unox – een flink aantal nieuwe natuurijsmeesters opleiden. Vandaag start de wervingscampagne.

Feyenoord en EuroParcs bieden unieke overnachting in De Kuip

Hoofdpartner EuroParcs biedt Feyenoord-supporters een onvergetelijke overnachting op voor velen de mooiste plek op aarde: De Kuip.

Ajax en hoofdsponsor Ziggo verlengen samenwerking

Ajax en Ziggo hebben de langlopende samenwerking met twee jaar verlengd. Met deze nieuwe verlenging is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van Ajax.

Halvering sponsorinkomsten bij poppodia en -festivals

De inkomsten uit sponsoring bij poppodia en –festivals zijn in 2020 met 50% gedaald. Dat meldt branchevereniging VNPF op basis van cijfers van 101 Nederlandse aangesloten poppodia en popfestivals.

Heineken proost op vijfjarige verlenging samenwerking Almere City FC

Almere City FC en Heineken hebben de lopende samenwerking met vijf seizoenen verlengd. Ook het komende lustrum komt er dus Heineken-bier uit de taps bij de horecapunten aan de Competitieweg. Het biermerk investeert hiernaast de komende seizoenen ook in de beleving in en rond het stadion.

GGPoker nieuwe sponsor van Keuken Kampioen Divisie voetbalclubs

GGPoker wordt sponsor van de voetbalclubs Almere City, FC Volendam, Excelsior, FC Emmen en FC Dordrecht. De online pokerroom zal de rest van het huidige seizoen op de shirts van de ploegen uit de Keuken Kampioen Divisie te zien zijn.

Vodafone en Ziggo-klanten krijgen priority via sponsorships

VodafoneZiggo gaat zijn sponsorships inzetten voor een nieuw klantenprogramma met de naam Priority. Daarmee krijgen Vodafone en Ziggo-klanten toegang tot unieke voordelen. Thomas Metz, Senior Sponsor Manager Sports, en Dico Ariesen, Senior Sponsor Manager Music, vertellen over de achtergronden van het bijzondere loyaliteitsprogramma.