Artikelen

Maarten Hoffer nieuwe algemeen directeur Basketbalbond

Maarten Hoffer wordt vanaf medio maart de nieuwe algemeen en commercieel directeur van de Nederlandse Basketball Bond. Het voormalig hoofd van de marketingafdeling van de KNVB is via een tussenstap in de fintech-wereld bij het Amsterdam Platform Creation weer terug in de sport. “Toen het zaadje eenmaal geplant was, liet het mij niet meer los en was het uiteindelijk raak.”

T-Mobile en Lidl stoppen sponsoring The Voice

T-Mobile stopt met het sponsoren van The Voice of Holland vanwege beschuldigingen van machtsmisbruik en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Het bedrijf heeft dit zondag laten weten aan RTL Boulevard. RTL zendt het programma voorlopig niet uit.

Geen Vrienden van Amstel, ABN AMRO WTT zonder publiek

De Vrienden van Amstel LIVE 2022 kan vanwege het verlengen van de overheidsmaatregelen rondom corona niet doorgaan. Het ABN AMRO WTT zal voor het tweede achtereenvolgende jaar zonder publiek worden gespeeld.

Almere & the City en Floriade Expo 2022 gaan partnership aan

Floriade Expo 2022 en Almere & the City, het maatschappelijke programma van Almere City FC, werken de komende periode samen. Als onderdeel hiervan prijkt het logo van Floriade tijdens het restant van de derde periode in de Keuken Kampioen Divisie op de voorkant van het speelshirt.

KLM houdt “bescheiden” rol bij Dutch Open

Het meest prestigieuze golftoernooi van Nederland wordt ook dit jaar gespeeld onder de naam Dutch Open. KLM, naamgevend sponsor sinds 2004, heeft opnieuw gekozen voor een meer bescheiden rol en is net als vorig jaar, samen met ING Private Banking en TCS, als business partner aan het toernooi verbonden. Het Dutch Open is een van de oudste toernooien van de European Tour en wordt sinds 2004 georganiseerd door TIG Sports.

Lars Smit (Buckaroo): "Het optimaliseren van het subscriptionmodel draagt bij aan de ambities van BEAT"

Payment Service Provider Buckaroo stapt in als sponsor van het Vlaams-Nederlandse BEAT Cycling. Binnen de sponsorovereenkomst gaat Buckaroo het wielerteam ondersteunen in haar sportieve ambities én actief bijstaan in de ontwikkeling van haar businessmodel door kennis te delen over subscriptionmodellen, payments en e-commerce. Het is de eerste keer dat Buckaroo zich via een sponsorovereenkomst bindt aan een grote sportorganisatie. Lars Smit, Head of Marketing bij Buckaroo: “Het optimaliseren van het subscriptionmodel kan bijdragen aan de ambities van BEAT.”

Buckaroo nieuwe sponsor van BEAT Cycling

Buckaroo stapt in als sponsor van het Vlaams-Nederlandse BEAT Cycling. Binnen de sponsorovereenkomst gaat Buckaroo wielerclub BEAT Cycling ondersteunen in haar sportieve ambities én actief bijstaan in de ontwikkeling van haar businessmodel. Geert Broekhuizen, directeur van BEAT Cycling: "Met Buckaroo hebben we een partner aan boord waar heel veel kennis ligt op het vlak van subscription modellen, payments en e-commerce."

Qmusic volgt Radio 538 op als radiopartner NOC*NSF

NOC*NSF en Qmusic gaan een meerjarige samenwerking met elkaar aan om de Nederlandse sport en TeamNL op de radio te promoten. Daarmee verdwijnt na 21 jaar Radio 538 als vaste radiopartner van de sportkoepel

INEOS tekent langlopend Performance Partnership met NN Running Team

Het NN Running Team en Eliud Kipchoge hebben een langlopend performance partnership afgesloten met INEOS.

Vitesse en hoofdsponsor eToro zetten volgende stap met contract tot medio 2023

Omdat de onderlinge samenwerking zo goed bevalt, is het contract tussen de Arnhemse club Vitesse en de hoofdsponsor eToro binnen een half jaar verlengd. De optie in het initiële contract is verzilverd, waardoor het hoofdsponsorschap nog minimaal zal doorlopen tot medio 2023. Bovendien is er onverminderd sprake van een wederzijdse intentie voor een nog langere samenwerking.

Thinkwise sponsort Jutta Leerdam

Thinkwise, leverancier van een low-code platform voor kernapplicaties, maakt vandaag het sponsorschap van Jutta Leerdam bekend. Hiermee wordt de samenwerking met de 23-jarige ’s-Gravenzandse uitgebreid met een persoonlijk sponsorship. Tijdens het OKT was Thinkwise voor het eerst op haar schaatspak te bewonderen.

ONVZ en KNHB verlengen partnership

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en zorgverzekeraar ONVZ hebben hun partnership tot eind 2024 verlengd. Hiermee geven beide partijen een vervolg aan de bestaande langjarige samenwerking.

Max Verstappen tekent contract met Viaplay

Max Verstappen heeft een exclusieve, meerjarige overeenkomst gesloten met Viaplay. Er is een meerjarige overeenkomst afgesloten, met als speerpunt het creëren van exclusieve content voor Viaplay-abonnees. De streamingdienst is vanaf 1 maart verkrijgbaar in Nederland en de nieuwe uitzendgemachtigde van de Formule 1. Afgelopen seizoenen had Verstappen een contract met Ziggo.

Schaatssponsor Gamma start activatie rondom winterspelen

Bouwmarkt Gamma is een actie gestart rondom zijn schaatssponsoring waarbij klanten een reis naar Beijing kunnen winnen.

‘Relatief lage merkbekendheid nieuwe online kansspelaanbieders’

Ondanks veel mediabudget is de merkbekendheid van de nieuwe spelers op de online kansspelmarkt relatief laag. Ook is er een achterstand op hoe ze scoren op betrouwbaarheid. Dat concludeert DVJ Insights na onderzoek onder 1700 mensen. "Met de legalisering van online kansspelen en het adverteren hiervoor hebben zij een enorme kans om in een korte tijd veel naamsbekendheid en betrouwbaarheid te verwerven", aldus het onderzoek.