Artikelen

Tommy Hilfiger mede hoofdsponsor The Dutch Masters

Per 2023 wordt Tommy Hilfiger één van de hoofdsponsors van The Dutch Masters, voorheen Indoor Brabant. Het bedrijf zal vanaf nu samen met de andere hoofdsponsors Rolex, Audi en VDL Groep The Dutch Masters breed ondersteunen.

Boskalis wordt sponsor Poëzieprijs

De Grote Poëzieprijs heeft toch een sponsor geworden in Koninklijke Boskalis.

Jumbo start Oranje-campagne met de hoofdspencer voor supporters

Jumbo Supermarkten is zijn Oranje-campagne gestart waarbij men kan sparen voor een gebreide oranje spencer, die ook als tas gebruikt kan worden: de hoofdspencer van supporters.

Magnum stapt in gaming met 'Play for Pleasure'-campagne

Magnum, het ijsmerk van Unilever, betreedt in Nederland de wereld van gaming. De eerste stap die het ijsmerk gaat maken, focust op het plezier dat gamen brengt: Play For Pleasure.

Dennis Hogenboom vanaf 1 januari manager Partnerships KNVB

Dennis Hogenboom (53 jaar) is vanaf 1 januari 2023 de nieuwe manager Partnerships binnen de afdeling Commercie. Daarmee volgt hij Dave Dekker op en wordt hij verantwoordelijk voor team Partnerships wat zich richt op Account & Activatie, de commercieel maatschappelijke programma’s en activaties én E_Voetbal.

Goede Doelen Loterijen stoppen sponsoring Koffietijd

De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij stoppen volgend jaar met de sponsoring van het tv-programma Koffietijd. Daarmee verdwijnt het programma na twaalf jaar bij RTL.

Inschrijving SponsorRingen geopend

Vanaf vandaag 1 november is het mogelijk om cases in te dienen voor een SponsorRing-nominatie in één van de vier categorieën Sport, Cultuur & Entertainment, Maatschappelijk en Media.

Van Gogh Museum en DHL Express lanceren educatief programma ‘Heart for Art’

Het Van Gogh Museum en DHL Express lanceren het nieuwe educatieve programma Heart for Art. De komende drie jaar zullen de global partners samenwerken om kinderen uit gemeenschappen met beperkte toegang tot kunstonderwijs te inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh. Na een pilotfase in het voorjaar van 2022 in New York, wordt het Heart for Art programma in de komende maanden in meerdere Amerikaanse steden aangeboden. Het doel is om in het eerste schooljaar 20.000 leerlingen te bereiken. In de komende jaren hopen DHL en het Van Gogh Museum het programma ook in andere landen beschikbaar te stellen.

N.E.C. en GX tekenen meerjarige verlenging

N.E.C. en GX hebben het contract met drie jaar verlengd. GX blijft betrokken als official partner en ondertekende eerder deze week het contract. De digitale Nijmeegse partner prijkt al sinds 2017 op het N.E.C.-tenue. Unibet zou zich aan de Nijmeegse club hebben verbonden.

Heroes Den Bosch en Macron verlengen partnership met vijf jaar

Heroes Den Bosch en Macron hebben hun samenwerking met vijf jaar verlengd. In 2019 sloot het Italiaanse merk vanuit de vestiging in Deurne aan bij de club en na drie succesvolle seizoenen is nu dus besloten het partnership voor lange tijd voort te zetten.

Sponsorinkomsten poppodia gehalveerd

Poppodia ontvingen zowel in 2020 als 2021 € 1,4 miljoen inkomsten uit sponsoring. Dat is een daling van 50% ten opzichte van 2019.

Hollandse voedselproducenten bundelen krachten en verhogen donaties aan Voedselbank

De druk op de Voedselbank wordt steeds groter; naar verwachting neemt het aantal klanten deze winter met minimaal 40% toe ten opzichte van begin dit jaar. Unox, Iglo, Hak en Bolletje vormen daarom samen een ‘Wintercollectief’ om de Voedselbank te hulp te schieten en gezinnen die het nodig hebben te helpen. De vier Hollandse voedselproducenten slaan de handen ineen en vergroten deze winter hun steun aan de Voedselbank. Andere voedselproducenten worden opgeroepen om zich ook aan te sluiten bij dit collectief, om zo samen klanten van de Voedselbank de winter door te helpen.

“Link tussen Zaanlander en Albert Heijn versterken”

Albert Heijn is vanaf dit schaatsseizoen mede-naamgever geworden van het schaatsteam Team Albert Heijn Zaanlander. Peter Lansaat, hoofd sponsoring bij Albert Heijn, licht het partnership toe.

SportVibes en WSM gaan samenwerking aan

SportVibes, het sportmarketingbureau uit Delft, breidt uit met een media & sports development tak. Dimitri Bonthuis, die met zijn bureau WSM verhuist naar Delft, gaat als directeur Media & Sports Development aan de slag. De samenwerking is een vervolg van gezamenlijke projecten waar beide partijen bij betrokken zijn.

ABN AMRO start in 2023 met rolstoeltennistoernooi voor vrouwen

Komend jaar organiseert ABN AMRO voor het eerst een rolstoeltennistoernooi voor vrouwen als onderdeel van het ABN AMRO Open. Het nieuwe toernooi is een eigen initiatief van ABN AMRO, volledig geïntegreerd in het bestaande tennis- en rolstoeltennistoernooi voor mannen. Het maakt de 50ste editie van het tennistoernooi – en de 15e van het rolstoeltennistoernooi – nog eens éxtra bijzonder. Sander Bestevaar van ABN AMRO: "Dit is een belangrijkste stap in de ontwikkeling van het vrouwenrolstoeltennis, waarmee we de weg naar gelijke kansen verder versnellen."