Artikelen

Capital Sports: nieuw label voor sportmarketing

Op maandag 18 september 2023 presenteerde Capital Advertising een nieuw label voor sportmarketing. Onder de naam Capital Sports wil het allround marketingbureau uit ’s-Hertogenbosch zijn dienstverlening in het sportieve spectrum een eigen gezicht geven.

Yakult Europe en het Nederlands Philharmonisch Orkest vieren 30 jaar sponsoring

Yakult Europe, een toonaangevende pionier op het gebied van probiotica, kondigt met trots een gedenkwaardige mijlpaal aan: ze is 30 jaar sponsor van het Nederlands Philharmonisch Orkest. In de afgelopen 30 jaar heeft deze voorbeeldige samenwerking een onuitwisbare stempel gedrukt op het Nederlandse culturele landschap, waarbij muzikale excellentie is gekoesterd en talentontwikkeling in de wereld van de klassieke muziek is gestimuleerd. De jarenlange samenwerking wordt op maandag 18 september 2023 gevierd met een evenement in Het Concertgebouw in Amsterdam tijdens een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest.

Ocean Outdoor verlengt en versterkt partnership met NOC*NSF tot 2032

Ocean Outdoor en NOC*NSF kondigen aan hun samenwerking te verlengen en uit te breiden tot 2032. Dit partnership moet de toewijding van beide partijen aan sport en maatschappelijke betrokkenheid benadrukken. Ocean wil met deze relatie graag bijdragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.

Wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma uit elkaar

De succesvolle wieler- en schaatsploeg die gezamenlijk bekend staat als Team Jumbo-Visma gaan binnen afzienbare tijd hun eigen weg. De wielerploeg (Blanco Pro Cycling) gaat verder onder leiding van Richard Plugge en de schaatsploeg (The Speed Skating) wordt verder voortgezet onder leiding van Jac Orie en Sven Kramer. Jumbo, dat eerder bekend heeft gemaakt te willen stoppen als hoofdsponsor, blijft bij beide ploegen gedurende drie jaar betrokken als Founding Partner.

Partnership Acronis en Ajax verlengd

Technologiebedrijf Acronis en Ajax hebben de samenwerking verlengd. Acronis blijft tot en met minimaal 2026 Official Cyber Protection Partner van Ajax alsmede hoofdsponsor van de Ajax Jeugd. Naast de rechten op het vlak van zichtbaarheid en hospitality die Acronis ontvangt, blijft Ajax ook een belangrijke 'showcase' om de producten en services van Acronis onder de aandacht te brengen bij de zakelijke doelgroep.

Feyenoord en LyondellBasell versterken partnership

Feyenoord en LyondellBasell zijn per 1 september 2023 nog nauwer aan elkaar verbonden. De multinational, met vestigingen in en rond Rotterdam, heeft een driejarig contract getekend voor een Strategisch Partnership met Feyenoord.

Mitsubishi Motors nieuwe Mobiliteitspartner KNSB

Mitsubishi Motors is de komende drie jaar ‘official mobility partner’ van de KNSB. De rijders van TeamNL Shorttrack alsmede het KNSB Bondsbureau zullen al vanaf 1 oktober in auto’s van het befaamde Japanse merk gaan rijden.

one:Nil versterkt team

One:Nil verwelkomt drie nieuwe krachten. Het creatieve bureau in sport wil daarmee verdere invulling geven aan haar ambitieuze groei.

KNVB en KPN blijven verbonden

KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking verlengd tot en met 2026. Sinds 2017 ondersteunt KPN het voetbal in de volle breedte. Van Oranje en de OranjeLeeuwinnen tot aan de lokale amateurverenigingen.

Hewlett Packard Enterprise en Ajax verlengen partnership

Ajax en Hewlett Packard Enterprise (HPE) hebben hun partnership verlengd. HPE is minimaal tot en met 2025 Official Supplier van Ajax. HPE is voor Ajax een belangrijke technologiepartner en adviseur, een rol die sinds 2018 voor zowel de kantooromgeving in de Johan Cruijff ArenA als de voetbalorganisatie op de Toekomst wordt vervuld.

Albert Heijn motiveert jeugd om meer fruit te eten bij het sporten

Albert Heijn lanceert samen met de KNVB een campagne om voetballende kinderen te stimuleren meer fruit te eten. De campagne draagt de naam 'Teamfruit’ en richt zich op een duurzame gedragsverandering. De twee organisaties werken al langer intensief samen, onder andere rondom het KNVB schoolvoetbal waar Albert Heijn de hoofdsponsor van is en waar jaarlijks 200.000 kinderen aan meedoen.

Corendon nieuwe reispartner van PSV

PSV en Corendon gaan de krachten bundelen. Het zwaargewicht uit de vakantiebranche is de komende drie jaar de officiële reispartner van PSV. Daarbij gaat het niet alleen de club, maar ook de supporters ondersteunen met de verschillende reizen.

Samenwerking tussen het Nederlands Film Festival en Swapfiets

Het Nederlands Film Festival (NFF) heeft een samenwerking met Swapfiets gesloten. Zo kunnen NFF-medewerkers en cast gemakkelijk naar 21 locaties in de stad fietsen voor het bijwonen van filmpremières, masterclasses, debatten, live performances en exposities. Met deze nieuwe samenwerking moedigen NFF en Swapfiets het gebruik van de fiets aan als vervoermiddel in de stad Utrecht.

Odido nieuwe hoofdsponsor FC Utrecht

Odido is de nieuwe hoofdsponsor van FC Utrecht. Eerder vandaag maakte T-Mobile Nederland bekend dat T-Mobile en Tele2 verder gaan als Odido, een nieuw onafhankelijk Nederlands merk. Het logo van Odido is de rest van dit seizoen op de shirts van het eerste elftal, de beloftenploeg, het vrouwenteam en de Academie van de club uit de Domstad te zien.

#Checkjeballen wint VriendenLoterij award

FC Emmen en hoofdsponsor EasyToys hebben de eerste prijs van € 50.000 in ontvangst genomen tijdens de Eredivisie Awards in de categorie Voetbal Geeft. Op een speciale avond in Utrecht zijn de roze FC Emmen-shirts om aandacht te vragen voor zaadbalkanker gekozen als beste maatschappelijke initiatief.