Artikelen

KPN kat Louis meldt zich bij Oranje

KPN staat pal achter het voetbal van Oranje en is er samen met miljoenen fans bij als 14 juni het EK voetbal in Duitsland aanvangt. Natuurlijk duikt KPN kat Louis ook op in Duitsland om Oranje aan te moedigen.

Ajax en Curaçao verlengen partnership tot en met 2027

Ajax en de Curaçao Tourist Board hebben de samenwerking verlengd. Curaçao is sinds januari 2020 de mouwpartner van Ajax, en blijft dit tot januari 2025. De samenwerking als Official Partner is tot en met 2027 verlengd.

Geen Nespresso La Terraza op Lowlands

Nespresso zal dit jaar geen merkactivatie hebben tijdens Lowlands. Daarmee verdwijnt ook La Terraza, een van de opvallendste en mooiste bouwwerken op het festival van de afgelopen jaren, met het beste uitzicht én de beste koffie.

Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France

Kersverse sponsor Lease a Bike kondigt vandaag aan dat het tijdens de Tour de France zijn sponsorplekken zal delen met andere bedrijven en organisaties.

Ajax en Atelier Munro gaan partnership-overeenkomst aan

Ajax en Atelier Munro hebben een partnership-overeenkomst ondertekend. Het van origine Amsterdamse bedrijf is vanaf komend seizoen tot en met minimaal 2027 Official Formal Wear Supplier. Bestuurders en medewerkers van Ajax worden door Atelier Munro gekleed, de mannen- en vrouwenteams van Ajax zullen bij bepaalde officiële gelegenheden en een selectief aantal wedstrijden de pakken en formal wear van Atelier Munro dragen.

Samenwerking Nationale Opera & Ballet en Cartier

Nationale Opera & Ballet gaat een exclusieve samenwerking aan met het wereldberoemde juweliershuis Cartier voor de balletvoorstelling Jewels, die in februari 2025 in première gaat.

ING op zoek naar het OranjeDNA

Met een spetterend optreden van Guus Meeuwis in het atrium van het hoofdkantoor van ING werd afgelopen donderdag de nieuwe EK-campagne van de bank groots afgetrapt. Head of Brand Experience, Marketing & Communications ING Nederland Yolanda van Die en Hoofd Sponsoring en Events Steffen van Iersel vertellen wat we in aanloop naar het toernooi allemaal kunnen verwachten en wat precies het OranjeDNA is.

Kumpany & Validators lanceren onderzoekspropositie voor merkactivatie

Kumpany & Validators lanceren een marktbrede onderzoekspropositie die de effectiviteit van merkactivatie inzichtelijk moet maken.

OranjeDNA, ING gaat op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt

Met de introductie van de speciale EK tv-commercial geeft ING het startsein voor een ontdekkingstocht naar wat Oranje zo bijzonder maakt. Samen met minstens 10 miljoen voetballiefhebbers gaat ING op zoek naar het OranjeDNA. Dat gebeurt door geïntegreerde campagne aanpak met onder meer een tv-commercial met een speciale track van Guus Meeuwis, samenwerkingen met de Oranjezomer en de ochtendshow van Radio 538, de inzet van Snapchat, TikTok en content via de kanalen van ING. Aan de campagne wordt meegewerkt door bondscoach Ronald Koeman, spelers van het Nederlands Elftal en Soufiane Touzani.

EuroParcs zwaait uit als Hoofdpartner van Feyenoord

Na vijf jaar op de borst van het Feyenoord-shirt te hebben gestaan, neemt EuroParcs afscheid van deze positie. In een ‘afscheids’-video blikt Jan Boskamp terug op de afgelopen jaren. Bladerend door een fotoalbum, komen de sportieve hoogtepunten en eerdere campagnes tot leven.

Nexperia nieuwe hoofdsponsor N.E.C.

Nexperia, een halfgeleiderfabrikant met het hoofdkantoor in Nijmegen, prijkt de komende drie seizoenen op de borst van het N.E.C.-shirt. KlokGroep neemt voortijdig afscheid van de voorkant van het shirt en verhuist naar de rug. Naswerkt gaat naar de mouw. Nexperia zou bijna 1 miljoen euro per jaar betalen voor de sponsoring, het dubbele van KlokGroep.

AVEC blijft hoofdsponsor van Willem II in de Eredivisie

AVEC blijft nog minimaal één seizoen als hoofdsponsor verbonden aan Willem II. Het Tilburgse bedrijf spreekt daarmee het vertrouwen uit in wederom een succesvol seizoen als hoofdsponspor van de club en zal ook in de Eredivisie op het wedstrijdshirt staan.

ID&T Group en Unilever gaan nieuwe strategische samenwerking aan

De komende drie jaar gaan Unilever en ID&T Group samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Onder andere op Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

EY main partner van Premier Padel Rotterdam

EY wordt main partner van Premier Padel Rotterdam, het enige Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 9 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy.

Sponsoring in de marketingwereld van nu; een nieuw kader

In een tijd waarin economische druk en concurrentie hoog zijn, staan marketeers voor de uitdaging om voortdurende groei te realiseren. Waar traditionele media vaak uitkomst bieden in de slag om meer verkoop, het vergroten van het marktaandeel of het genereren van leads, wint (sport)sponsoring terrein. Golazo Brands (voorheen Triple Double), Markteffect en Abovo Media vonden deze ontwikkeling een goede aanleiding om hierover in discussie te gaan met experts uit de markt en organiseerden een tweetal inspiratiesessies hierover. Iris Smulders van Golazo Brands doet verslag.