Artikelen

Sponsoruitgaven wereldwijd naar 65,8 miljard dollar

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2017 wereldwijd met 4,3% gestegen naar 62,7 miljard dollar. In 2018 groeien de bestedingen door naar 65,8 miljard. Dat blijkt uit ESP’s 33e vooruitzicht op de wereldwijde ontwikkeling op de sponsoringmarkt.

GANDA sluit zich aan bij Make Some NOISE Group

Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group, de marketingadviesgroep waar ook sport- en entertainmentbedrijf CROWD deel van uitmaakt.

Switch: Reineke Boot

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor 2018. Reineke Boot vertrok bij de Volvo Ocean Race op het moment van de start.

Vibes of the week #1

De Vibes van deze week van Sponsorreport-partner SportVibes.

AfterPay stopt met schaatssponsoring

AfterPay stopt na dit olympisch seizoen met de sponsoring van de schaatsploeg. Het bedrijf, marktleider in achteraf betalen bij webwinkels, heeft de sprinters vijf jaar lang ondersteund.

Samsung wordt partner van Team Sunweb

Samsung Electronics is de komende drie jaar partner van Team Sunweb. De samenwerking is gericht op het creëren van innovatieve foto- en videocontent gedurende het jaar, die unieke beelden moeten laten zien achter de schermen en op die manier de fans dichter bij het wielerteam te brengen.

Switch: Renee Balkema

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat hun verwachtingen zijn voor dit jaar. Renee Balkema vertrok op 1 juli bij het Fonds Gehandicaptensport waar hij vijf jaar manager werving was. Half september is hij aan de slag gegaan bij zijn voormalige werkgever én 1% FairShare-partner Noordlease.

Rabobank Emmen-Coevorden nieuwe stadionsponsor FC Emmen

Rabobank Emmen-Coevorden wordt de nieuwe stadionsponsor van FC Emmen. Ook de naam van het stadion verandert hiermee, maar krijgt niet de naam van de Rabobank. De JENS Vesting gaat voortaan De Oude Meerdijk heten. De naam moet niet alleen beide partijen verbinden, maar ook de band met de regio versterken.

Switch: Ernst Kalbfleisch

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor 2018. Ernst Kalbfleisch werd per ingang van september accountmanager sportmarketing bij Qurrent, de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Ernst was sinds eind 2005 werkzaam bij ATP als Client Services Manager ATPI Sports Events.

Sparr Finance nieuwe shirtsponsor Fortuna

De naam van Sparr Finance prijkt per direct op zowel de voor- als achterkant van het shirt van voetbalclub Fortuna Sittard.

Switch: Daniel Heijne

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor het komend jaar. In de derde aflevering: Daniel Heijne.

Ajax en Ziggo verlengen hoofdsponsorovereenkomst

Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met een jaar verlengd. De overige condities zijn ongewijzigd gebleven.

Switch: Jacqueline Rutten

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat de verwachtingen zijn voor het komend jaar. In de tweede aflevering: Jacqueline Rutten.

KPN blijft hoofdsponsor KNSB

KPN en de KNSB verlengen hun samenwerking tot en met juni 2020. KPN is al sinds 2010 hoofdsponsor van de Nederlandse schaatssport en de bestaande overeenkomst loopt medio volgend jaar af.

Switch: Niels Grevenstuk

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat hun verwachtingen zijn voor het komend jaar. In de eerste aflevering Niels Grevenstuk.