Artikelen

Rabobank nieuwe partner KNSB

Rabobank is vanaf seizoen 2018-2019 voor vier jaar partner van de KNSB.

Damen opnieuw drie jaar founding partner NDT

Het langdurige partnerschap tussen Damen Shipyards Group en Nederlands Dans Theater (NDT) zet voort. Damen tekent na tien jaar wederom voor een driejarig founding partnerschap met het dansgezelschap.

Brede campagne voor IJSTIJD!

KNSB, KPN, Rabobank en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN) lanceren een breed initiatief om alle kinderen in Nederland enthousiast te maken om (vaker) te gaan schaatsen.

Damen eerste sponsor Sail 2020

Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) wordt 'fan sponsor' van SAIL Amsterdam 2020. De vijfjaarlijkse parade van tall ships en honderden kleinere schepen is het grootste nautische evenement ter wereld.

Commerciële inkomsten Feyenoord gestegen

Bij Feyenoord stegen afgelopen seizoen de inkomsten uit partnerships, business seats, units en boarding met 3,6 miljoen euro naar 29,2 miljoen euro.

Mazda MX-5 Cup 2019 van start

In 2019 gaat een nieuwe Cup raceklasse van start in de Benelux, de Mazda MX-5 Cup gebaseerd op het allernieuwste model Mazda MX-5.

Vrouwensport wint verder terrein

De grote veranderingen in vrouwensport is een van belangrijkste trends in sport en sportmarketing van dit moment. Voor zowel rechtenhouders, merken als media betekent dit een mogelijkheid voor een nieuwe commerciële propositie en het binden van fans op een andere manier. Nielsen Sports onderzocht de veranderingen in het rapport The Rise of Women's Sports.

Promotie voor Menno Geelen

De raad van commissarissen van Ajax wil Menno Geelen (36) voordragen als statutair directeur. Dat meldt De Telegraaf.

Joost Zuure naar Nederlandse Loterij

Joost Zuure, voorheen manager Sponsoring, Evenementen en Activaties bij Delta Lloyd, is per 1 oktober gestart als manager Sponsoring, Goede Doelen en Sport bij Nederlandse Loterij.

Vibes of the Week #40

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Lichte stijging sponsorinkomsten Vitesse

De inkomsten uit sponsoring bij Vitesse vertonen in het seizoen 2017-2018 een lichte stijging ten opzichte van vorig seizoen.

Samenwerking Reddingsbrigade Nederland met Toyota

Reddingsbrigade Nederland is een samenwerking aangegaan met Toyota Nederland.

Musea halen 26 miljoen uit sponsoring

Het eigen inkomen van musea is voor het eerst hoger dan de ontvangen subsidies. Met 26 miljoen euro is sponsoring goed voor 5% van de eigen inkomsten. Dat blijkt uit de nieuwste Museumcijfers.

Kumpany lanceert contentmarketingbureau BetterMatter

Op 4 oktober opent contentmarketingspecialist BetterMatter haar deuren. Het nieuwe bureau is een 100% zusje van activatiebureau Kumpany dat al bijna 20 jaar is gespecialiseerd in on- en offline merkactivatie.

Interview Jan Paul de Wildt

Met BetterMatter zet merkactivatiebureau Kumpany een nieuw bureau in de markt dat gespecialiseerd is in contentmarketing. Sponsorreport sprak met Kumpany directeur-eigenaar Jan Paul de Wildt over het waarom van BetterMatter.