Artikelen

Atletiekunie verlengt samenwerking met Yakult en Herzog Medical

Onder het toeziend oog van 1100 looptrainers werden vanmiddag op Papendal tijdens de 24e Looptrainersdag twee samenwerkingen op feestelijke wijze verlengd. Yakult en Atletiekunie lopen door met Start to Run. Herzog Medical en de Atletiekunie verlengen hun partnership tot minimaal 2021.

HEMA mogelijk cosponsor Jumbo-Visma

Jumbo Supermarkten en HEMA zijn met elkaar tot een principeovereenkomst gekomen voor een commerciële samenwerking in Nederland en België. Een mogelijk co-sponsorschap door HEMA van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo-Visma is onderwerp van de lopende gesprekken.

CSU terug als sponsor bij Ajax

Ajax en CSU hebben vrijdag een nieuwe sponsorovereenkomst getekend. Het contract gaat per direct in en heeft een looptijd van 3,5 jaar, tot 1 juli 2023. CSU is een bekende binnen Ajax en was eerder van 1989 tot en met 2018 als sponsor aan de club verbonden.

Wereldwijde sportsponsormarkt bedraagt 30,87 miljard

De wereldwijde sportsponsormarkt bedraagt 30,87 miljard. Verreweg het grootste deel van dat sponsorgeld (93%) gaat naar mannensport en daarbij met name naar mannencompetities en –teams, die gezamenlijk $ 19,1 miljard voor hun rekening nemen. Vrouwensportcompetities en teams ontvangen slechts $ 0,06 miljard. Dat concludeert onderzoeksbureau Statista.

Jacobs Douwe Egberts en Centraal Museum sluiten partnership

Twee bekende Utrechtse organisaties, het Centraal Museum Utrecht en Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, gaan een partnership voor vijf jaar aan.

Renault automotive partner van ‘The voice of Holland’

Renault is met ingang van het nieuwe, tiende seizoen officieel partner van het bekende tv-programma ‘The voice of Holland’. Daarbij zet Renault de nieuwe Clio in de schijnwerpers.

Dafne Schippers nieuwste Toyota ambassadeur

Toyota en Europees en tweevoudig wereldkampioene Dafne Schippers werken samen op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo.

BuurtAED wint brons bij Effie Awards

De Hartstichting heeft met BuurtAED een bronzen Effie gewonnen in de categorie ‘Maatschappelijke impact’. BuurtAED is een initiatief van de Hartstichting en Philips. Aan de campagne werkten de bureaus Triple Double, We are Blossom en Initiative mee. De case is dit jaar ook genomineerd voor een SponsorRing.

Nieuwe klanten voor GoodDay

Creatief bureau GoodDay heeft afgelopen weken nieuw werk opgeleverd voor The Table, Borski Fund en Loveland. GoodDay werkt uitsluitend voor betekenisvolle merken om nog meer positieve impact te maken.

Snowworld en Bierbrouwerij AB Inbev gaan samenwerken

Vandaag kondigt SnowWorld aan dat zij, met ingang van 1 december 2019, kiest voor Bierbrouwerij AB Inbev als exclusief partner voor haar bieren. In de samenwerking staat het grootste biermerk ter wereld, Bud, centraal.

a.s.r. lanceert gezondheidsprogramma a.s.r. Vitality

a.s.r. gaat samen met verzekeraar Discovery a.s.r. Vitality ook in Nederland aanbieden aan klanten met een arbeidsongeschiktheids- of een zorgverzekering. a.s.r. Vitality is een bewezen gezondheidsprogramma dat klanten helpt hun gedrag te veranderen via (financiële) beloningen. Klanten die lid worden krijgen steun van een Dreamteam van sporters.

Friesland Lease maakt contractverlenging Jorien ter Mors mede mogelijk

Team IKO heeft het contract van Jorien Ter Mors opengebroken en verlengd tot en met 2022. De contractverlenging is mede mogelijk gemaakt door Friesland Lease, die zich ook tot en met de Olympische Spelen heeft verbonden aan Team IKO.

Ajax en Enterprise Car Sharing & Rental sluiten overeenkomst

AFC Ajax en Enterprise Car Sharing & Rental hebben een Official Supplier-overeenkomst ondertekend. Deze samenwerking is onderdeel van een brede positioneringscampagne van Enterprise in de particuliere en zakelijke markt en past binnen de Europese sponsorstrategie. Vanaf 1 januari 2020 gaat de samenwerking officieel in, met een looptijd van 4,5 jaar.

Benefietdiner Fonds Gehandicaptensport wederom groot succes

Op dinsdagavond 29 oktober vond in de Johan Cruijff ArenA de 13e editie van het Benefietdiner voor de Gehandicaptensport plaats. Het thema van het Benefietdiner was dit jaar ‘VictorioUS’. Tijdens het Benefietdiner voor de Gehandicaptensport is het bedrag van € 439.000 opgehaald voor de sporters met een handicap.

Kiki Bertens kiest voor Peugeot

Peugeot Nederland heeft zich verbonden als sponsor aan Nederlands beste tennisster Kiki Bertens. Bertens gaat deel uitmaken van het in 2018 succesvol gelanceerde Peugeot NextGen Lions tennisprogramma. De samenwerking gaat van start tijdens de WTA Finals.