Artikelen

Tata Steel Chess Tournament op bezoek bij PSV

Sinds een aantal jaar gaat het Tata Steel Chess Tournament 'on Tour' naar iconische locaties. Op donderdag 16 januari 2020 wordt de vijfde speelronde van het toernooi gespeeld in het Philips Stadion in Eindhoven. Via de thuisbasis van PSV wordt een associatie gerealiseerd tussen topschaken en topvoetbal.

Molecaten blijft hoofdsponsor PEC Zwolle

Molecaten is ook komend seizoen hoofdsponsor van PEC Zwolle.

Riwal stopt als hoofdsponsor FC Dordrecht

Riwal Hoogwerkers bv trekt zich aan het einde van dit voetbalseizoen terug als hoofdsponsor van FC Dordrecht.

Heineken en NOC*NSF op zoek naar olympische helden

Over zo’n zes maanden gaan de Olympische Zomerspelen in Tokyo van start. NOC*NSF en Heineken starten vandaag, in samenwerking met HR-partner Adecco, de werving van de crew voor het TeamNL Tokyo Center en het Holland Heineken House.

Jasper Admiraal commercieel directeur Kumpany

Kumpany heeft per 1 januari 2020 haar directie versterkt met Jasper Admiraal (39). Hij zal als commercieel directeur zowel het activatiebureau Kumpany als zusterlabel videobureau BetterMatter commercieel gaan aansturen.

SponsorLive congres op 12 maart

De zesde editie van SponsorLive vindt plaats op 12 maart 2020. Het evenement wordt opnieuw georganiseerd in samenwerking met ESA in de Docks Dome in Brussel. Tot de sprekers behoren onder meer Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips en Charlie Allen Director, Global Brand Partnerships bij ESL Gaming.

Hooghoudt sluit partnership met ESNS

Hooghoudt heeft samen met ESNS (Eurosonic / Noorderslag) de handen ineen geslagen voor een partnerschap van drie jaren.

FBTO nieuwe partner eDivisie

Verzekeraar FBTO gaat middels een Official Partnership de samenwerking met de eDivisie aan. Met het partnership wil FBTO de merkvoorkeur onder een jonge doelgroep vergroten. De eDivisie is trots om een mooi, groot Nederlands merk aan de esportscompetitie toe te voegen.

KNVB en Oranje Fonds slaan handen ineen

Op 13 juni 2020 wordt tijdens het openingsweekend van EURO2020 voor het eerst De Nationale Voetbaldag georganiseerd. De KNVB organiseert deze dag in samenwerking met het Oranje Fonds als maatschappelijk partner.

Hans Erik Tuijt over reach, frequency en brand dna

Heineken is in 2020 bij een groot aantal Nederlandse en mondiale evenementen partner. Bovendien tekende het biermerk nieuwe sponsorcontracten met UEFA, NOC*NSF, KNVB en de Dutch GP. Sponsorreport sprak voor het eindejaarsnummer uitgebreid met Hans Erik Tuijt, Director Global Sponsorships bij Heineken International. Hierbij een paar opvallende uitspraken.

Rabobank verlengt partnership met ITA

Rabobank Amsterdam verlengt de samenwerking met Internationaal Theater Amsterdam en onderschrijft hiermee het belang van de kunstinstelling voor kansrijkheid in de stad.

Alpecin-Fenix nieuwe sponsor Van der Poel

Alpecin en Fenix hebben de sponsoring overgenomen van Corendon en Circus als hoofdsponsors van de ploeg rondom wielrenner Mathieu van der Poel.

Albert Heijn start weer met voetbalplaatjes

Albert Heijn start weer met voetbalplaatjes. Er zijn dit jaar 252 unieke plaatjes van spelers van de 18 Eredivisieclubs, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. In de twee tv-commercials rondom de spaaractie spelen de voetballers Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Steven Berghuis en Jackie Groenen een hoofdrol.

Tjitske Benedictus opnieuw meest invloedrijk in sponsoring

Tjitske Benedictus van ING Nederland is door Sponsorreport opnieuw uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Banken langs de sponsormeetlat

Nadat eerder Rabobank in 2017 en ING in 2018 hun nieuwe sponsorstrategie presenteerden, volgde afgelopen zomer ABN AMRO. Een goede aanleiding om de sponsorstrategieën van de drie grote banken met elkaar te vergelijken, want deze drie banken behoren tot de grootste sponsors in Nederland. Sponsorbrein Erik Ruts zocht het uit.