Artikelen

Jantje.gg: nieuwe digitale voetbalcompetitie van de KNVB

De KNVB lanceert vandaag in samenwerking met KPN Jantje.gg, een digitaal platform voor E_voetballers om FIFA-wedstrijden te spelen in competitieverband, op verenigingen, thuis, in je eigen regio en op je eigen niveau. Met Jantje.gg wil de KNVB de ruim anderhalf miljoen FIFA-spelers die Nederland kent met elkaar verbinden.

Topsport NOORD: Samen staan we sterker

Topsport NOORD heeft een nieuw ambitieplan ontwikkeld op het gebied van talentontwikkeling en topsport. Naast de steun vanuit de provinciale en gemeentelijke overheden moet het fundament van deze missie duurzaam worden versterkt door de samenwerking met private partners. “We willen met elkaar samen het Noorden sterker maken: sporttechnisch, als vitale maatschappij, als economie en als gebied om in te werken en wonen”, zegt Evert Jorritsma, Directeur Stichting Topsport NOORD.

N.E.C. presenteert GGPoker als mouwsponsor

N.E.C. heeft in GGPoker een nieuwe mouwsponsor voor dit seizoen getekend. GGPoker is het uithangbord van het GGNetwork, dat staat voor ‘Good Game Network’. Het bedrijf, dat zich richt op poker, is in 2014 opgericht en heeft met het grote aantal actieve spelers de grootste pokerroom ter wereld.

Team Jumbo-Visma en AGU breiden samenwerking uit

Vanaf het schaatsseizoen 2022/2023 is AGU de officiële kledingpartner van de schaatsploegen van Team Jumbo-Visma. Naast de wielerploegen, die al sinds 2019 door AGU worden gekleed, breidt het partnership tussen AGU en Team Jumbo-Visma zich nu verder uit met de schaatsers van de hoofdmacht, de opleidingsploeg en het marathonteam.

Missie 538 van start

Vanochtend gaf 538-dj Frank Dane het startschot voor Missie 538, de actieweek waarin het station zich inzet voor verschillende goede doelen. De eerste missie is om geld op te halen voor twee Ronald McDonald Huiskamers.

ING sponsort kerstconcert van The Streamers

Vandaag hebben The Streamers, de band bestaande uit 16 Nederlandse artiesten, aangekondigd op tweede kerstdag een kerstconcert te verzorgen in de Winter Efteling. Als liefhebber van muziek is ING wederom trotse hoofdsponsor van het live event, dat in de vorige edities tot wel twee miljoen kijkers trok. De gratis livestream begint op 26 december om 20.30 uur. Met bijdragen uit de fooienpot wordt UNICEF gesteund.

Jumbo en NOC*NSF starten partnership gezonde voeding en sport

Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp. Vanaf volgend jaar kan de Jumbo Foodcamp-module worden ingezet bij alle ruim 25.000 Nederlandse sportverenigingen die via de sportbonden zijn aangesloten bij NOC*NSF.

Sebastiaan Westerhout versterkt Blauw Sponsoring Insights

Sebastiaan Westerhout is per 1 november werkzaam als strategic sales consultant bij Blauw Sponsoring Insights. In die rol levert hij een bijdrage aan de internationale groei van het klantportfolio van het Rotterdamse onderzoeksbureau.

Anycoin Direct Official Crypto Partner Heroes Den Bosch

Anycoin Direct is voor de komende twee seizoenen de Official Crypto Partner van Heroes Den Bosch. De Bosschenaren ontvangen het volledige sponsorbedrag in Bitcoin en zijn daarmee het eerste basketballteam in Europa met zo’n unieke deal. De crypto-broker uit Veghel kwam al eerder in het nieuws vanwege een soortgelijke samenwerking met PSV Eindhoven.

Nieuwe Reclamecode Online Kansspelen beperkt volume en inhoud reclame

Nederland kent sinds vandaag een ‘Reclamecode Online Kansspelen’. Er komt een maximum van drie tv-reclames voor risicovolle kansspelen per reclameblok en zogenaamde Twinspots mogen niet langer. De code is tot stand gekomen in nauw overleg tussen omroepen, vergunninghouders van online kansspelen en mediapartijen.

FIFA reorganiseert sponsoring vrouwen- en esportscompetities

Wereldvoetbalbond FIFA reorganiseert zijn sponsoringmodel om bedrijven de mogelijkheid te bieden zich apart te associëren met vrouwenvoetbal en esports competities.

CarNext verkoopt de auto van Max Verstappen

CarNext gaat na dit seizoen de Honda Civic Type R 'werk' auto van wereldkampioen Max Verstappen verkopen via CarNext.com. De auto gaat op 23 december in de verkoop voor € 33,333. Alle opbrengsten gaan naar het goede doel dat CarNext hier voor heeft uitgezocht: Wings for Life from RedBull. CarNext is sinds vorig jaar sponsor van Max Verstappen

Ook Coca-Cola partner bij Plaza Padel

Coca-Cola Europacific Partners sluit zich als derde 'official amigo' aan bij Plaza Padel. Plaza Padel is verheugd om een 5-jarige samenwerking aan te gaan met Coca-Cola. Coca-Cola zal verschillende (suikervrije) dranken zoals Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea en Aquarius, aanbieden voor, tijdens en na een padelwedstrijd, partijtje of training.

Cryptomunt Floki partner van FC Twente

FC Twente heeft tot en met het eind van het seizoen een samenwerking met Floki, het bedrijf achter de gelijknamige cryptovaluta, afgesloten.

Jack’s Casino & Sports partner van OKT Curling

Zaterdag 11 december is het Olympisch Kwalificatie Toernooi (OKT) Curling gestart in de Elfstedenhal te Leeuwarden. Als partner van dit evenement hoopt Jack’s Casino & Sports (JACKS.NL) een steentje bij te dragen aan het Nederlandse succes.