Artikelen

‘Relatief lage merkbekendheid nieuwe online kansspelaanbieders’

Ondanks veel mediabudget is de merkbekendheid van de nieuwe spelers op de online kansspelmarkt relatief laag. Ook is er een achterstand op hoe ze scoren op betrouwbaarheid. Dat concludeert DVJ Insights na onderzoek onder 1700 mensen. "Met de legalisering van online kansspelen en het adverteren hiervoor hebben zij een enorme kans om in een korte tijd veel naamsbekendheid en betrouwbaarheid te verwerven", aldus het onderzoek.

Niels Grevenstuk naar ATPI Sports Events

Niels Grevenstuk is deze week gestart als Commercial Head of Global Sports Business bij ATPI. Grevenstuk volgt in deze functie Michiel Aulbers op.

Antoinette de Jong gaat samenwerking aan met Daikin

Regerend Europees Kampioen Allround én regerend Wereldkampioen op de 3000 meter, Antoinette de Jong, kondigt kort na haar behaalde successen op het Olympisch Kwalificatie Toernooi een samenwerking aan met Daikin, wereldwijd marktleider in binnenklimaatoplossingen.

AD officiële mediapartner van het EK Zaalvoetbal

Vandaag kondigen UEFA Futsal EURO 2022 en AD een partnership aan ter promotie van het grootste Europees Kampioenschap Futsal ooit. Met de samenwerking willen AD en UEFA zaalvoetbal, internationaal bekend als ‘Futsal’, onder de aandacht brengen bij het grote publiek.

Zorg en Zekerheid verlengt basketballpartnership

Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid heeft de hoofdsponsoring van basketballclub Zorg en Zekerheid Leiden Basketball verlengd tot en met het seizoen 2023-2024.

2,4 miljoen kijkers voor The Streamers

2,44 miljoen mensen hebben op tweede kerstdag naar het concert van The Streamers vanuit de Efteling gekeken. Volgens de organisatie is dat een evenaring van het kijkcijferrecord dat afgelopen april werd neergezet met het optreden op Koningsdag.

Daikin lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne met knipoog naar schaatsen

Daikin, sinds 2018 hoofdsponsor van de KNSB, lanceert een nieuwe campagne waarin een duidelijke verbinding wordt gemaakt tussen topsport en werken bij Daikin. “In het topklimaat van Daikin brengen we het beste in jou naar boven”. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met House of Sports.

Vacansoleil keert terug bij RTL4

Vacansoleil komt, 6 jaar na Campinglife, weer terug bij RTL 4 met eigen Camping TV programma: Kamperen onder de zon. Vanaf zondag 30 januari zijn er 10 nieuwe afleveringen van RTL Kampeert te zien bij RTL 4.

Vacansoleil nieuwe partner Team Jumbo-Visma

Vacansoleil en Team Jumbo-Visma slaan de handen ineen. Met het partnership keert de touroperator voor campingvakanties terug in de sport. Na een afwezigheid van acht jaar ziet Vacansoleil een goede ‘fit’ met Team Jumbo-Visma. Ze trekken gezamenlijk op rondom de wedstrijden in heel Europa waaraan Team Jumbo-Visma deelneemt.

Techonomy integreert alle activiteiten onder één merk

Het in Eindhoven gevestigde digitaal adviesbureau Techonomy, gaat in 2022 met al haar activiteiten onder dezelfde merknaam opereren. De video- en contentproductie-activiteiten, de esports/gaming-activiteiten en de sportmarketingactiviteiten waren in de markt bekend onder de afzonderlijke namen Create5 en SportsCloud. Deze gaan nu verder onder de naam Techonomy. Het 50 medewerkers tellende bureau is snel gegroeid door diverse diepte specialisaties in de digitale dienstverlening.

NAC Breda en Amstel verlengen partnership

NAC Breda en HEINEKEN Nederland zijn tot overeenstemming gekomen over een nieuwe overeenkomst voor de duur van vijf jaar. Hierdoor zal ook de komende vijf jaar Amstel uit de tap stromen in het Rat Verlegh Stadion.

GroenLeven en Arcadia werken samen aan een duurzaam Fryslân

GroenLeven is officieel partner en hoofdsponsor geworden van Arcadia en Bosk. Immie Jonkman, Directeur Arcadia en Roland Pechtold, CEO van GroenLeven, ondertekenden de samenwerkingsovereenkomst in het bijzijn van Jan van Erve, Hoofd Commercie en Partnership van Arcadia en Peter Paul Weeda, COO van GroenLeven. Beide organisaties houden zich bezig met goed voorouderschap en het verduurzamen van Fryslân.

TIG Sports kijkt uit naar gezond en sportief 2022

Ondanks de grote beperkingen bij de organisatie van sportevenementen dit jaar, kijkt TIG Sports trots terug op wat in 2021 wél is gerealiseerd. “Ook in 2022 is onze kalender weer goed gevuld en hopelijk kunnen dan weer veel meer sportfans daarvan live getuige zijn", zegt managing partner Niels Markensteijn van TIG Sports.

Ausnutria blijft hoofdsponsor SC Heerenveen

Ausnutria heeft het contract met sc Heerenveen als hoofdsponsor van de club met twee jaar verlengd. De overeenkomst loopt nu tot en met juni 2024, met een optie op nog een extra seizoen. Het Nederlands-Chinese zuivelconcern werd vorig jaar maart gepresenteerd als de nieuwe hoofdsponsor van sc Heerenveen.

Arno de Jong meest invloedrijk in sponsoring

Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorbranche. Op de tweede plaats staat Bob van Oosterhout, oprichter en voormalig directeur van Triple Double. Derde staat Menno Geelen, Commercieel Directeur van Ajax.