Ook dit jaar is er weer een exclusieve BMW te winnen voor de eerste speler, professional of amateur, die een hole-in-one slaat op hole 17 van de Kennemer Golf & Country Club tijdens het KLM Open 2014. Dat maakte toernooidirecteur Daan Slooter vandaag bekend.
Dit jaar biedt BMW een BMW i8 ter waarde van € 149.000 aan de eerste speler. Naast de hole-in-one prijs stelt BMW vierentwintig auto’s beschikbaar voor spelers en officials in de week van het toernooi. In het promodorp staan vijf showauto’s voor het publiek om te bewonderen.
BMW is een trouwe partner van het KLM Open. Na hole-in-one sponsor te zijn geweest in de jaren 80, is het Duitse automerk sinds 2004 onafgebroken sponsor van het Nederlandse toernooi op de European Tour. Het contract loopt nog tot en met 2015. Tijdens de laatste tien edities wist geen enkele professional een hole-in-one te slaan op de hole waar de BMW te winnen viel.
Daan Slooter, toernooidirecteur KLM Open: "We zijn trots dat BMW zo’n trouwe partner is van golf in Nederland. Hole 17 is voor de professionals een par- 3 van 152 meter met een afslag naar een lager gelegen green die wordt omringd door drie bunkers. Niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. We zijn trots dat BMW zo’n trouwe partner is van golf in Nederland.”
Peter Haug, marketing directeur BMW Nederland: ‘De golfsport heeft een exclusief, competitief en duurzaam karakter. BMW omarmt daarom wereldwijd de golfsport, zowel op professioneel als op amateurniveau. Als een van de meest meest duurzame autofabrikanten ter wereld leveren wij voor het vervoer van de spelers alleen courtesy cars met een groen energielabel, onder meer een aantal volledig elektrische BMW’s i3."
Naast het KLM Open is BMW sponsor van het BMW Championship,de Ryder Cup, de BMW PGA Championship, en het BMW International Open, de European Tour en is organisator van ‘s werelds grootste toernooi-serie voor amateurs.