Unieke recruitmentcampagne van PwC met KNVB

In samenwerking met de KNVB en Players United heeft PwC een nieuw arbeidsmarktconcept ontwikkeld, ‘PwC’s Oranje Selectie’.

Een selectie van studenten en young professionals worden, op wedstrijddagen van het Nederlands Elftal, door ex-international Arthur Numan op een uniek programma getrakteerd. Uiteindelijk selecteert Arthur de Oranje Selectie van PwC voor de wedstrijd. Een selectie die een onvergetelijke avond als VIP aangeboden krijgt.

Volgens Jolanda Lamse, lid van de Raad van Bestuur van PwC, is deze campagne een nieuwe manier om jonge, talentvolle medewerkers met PwC kennis te laten maken en aan de organisatie te verbinden. "Om talenten aan ons te binden, moeten we creatief zijn. We denken ons hiermee te onderscheiden op de arbeidsmarkt en een andere kant van PwC te laten zien.”

PwC’s Oranje Selectie komt in 2015 5 keer in actie. Elke keer wordt een andere doelgroep geselecteerd. Studenten en young professionals nemen op wedstrijddagen van het Nederlands Elftal deel aan een selectieprogramma onder leiding van Arthur Numan. Uit de deelnemers kiest Numan er elf die de PwC Oranje-selectie vormen.
"Ik kies een team dat alleen maar bestaat uit toptalenten. Samen met hen bezoek ik de wedstrijd Nederland-Turkije”, zegt Numan. Zij beleven de wedstrijd als een echt team klaar om ‘in te vallen als de bondscoach een beroep op hen doet. Alvorens het zover is, krijgt de selectie een professionele voorbereiding. Na aankomst in het Ronald McDonald Centre in Amsterdam volgt een heuse persconferentie, een tactische voorbespreking, warming-up en definitieve selectie door Numan. De deelnemers die helaas zijn afgevallen voor de definitieve selectie, gaan natuurlijk ook mee naar de ArenA om de wedstrijd van het Nederlands Elftal te volgen.