UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekend gemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale -en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.
Equal Game is het UEFA programma dat inclusie, diversiteit en toegankelijkheid in het Europese voetbal bevordert. Met de digitale -en sociale mediacampagne waaraan wereldwijde voetbalsterren zullen meewerken, wil UEFA de betrokkenheid bij deze sociale boodschap onder jongeren vergroten.
Peter Klomp, Head of Corporate Communications bij UEFA: “Uiteindelijk wil UEFA voetbal zien groeien en bloeien - waardoor meer mensen in heel Europa toegang krijgen tot het spelen en het genieten van voetbal. Deze Europese campagne moet inspireren om mensen uit alle geledingen van de samenleving deel te laten zijn van de voetbalgemeenschap - ongeacht achtergrond, geslacht, voorkeur of talent.”
Michel van Grunsven, Partner bij Triple Double: "Het is geweldig om een zichtbare campagne te ontwikkelen waarmee UEFA door de kracht van sport een leidende rol pakt in de strijd voor sociale gelijkheid.”