In de nieuwe campagne laat Toyota, partner van TeamNL en NOC*NSF, de topatleten Dafne Schippers, Jetze Plat en Ranomi Kromowidjojo zien in hun kwetsbare momenten: durven falen. 'Zonder falen geen succes. Start your impossible’ is het leidende begrip in de campagne. Opvallend is dat in de commercial geen Toyota te zien is.
Achtergrond van de campagne is dat net als topsporters Toyota alles op alles om het onmogelijke mogelijk te maken. De Spelen zijn hét moment waarop je als sporter – na een voorbereiding met vallen en opstaan – moet pieken om te gaan voor goud. Toyota is Worldwide Official Mobility Partner van de Olympische en Paralympische spelen.
"De weg naar de top is nooit makkelijk voor een Olympisch of Paralympisch atleet. Je moet altijd het uiterste van jezelf vragen. En ook al lijkt je droom onmogelijk, je laat hem nooit los. Het is een kwestie van vallen, opstaan, wéér vallen en toch weer doorgaan. Dat is een mentaliteit die we bij Toyota bewonderen in al onze atleten, welke sport ze ook beoefenen: opgeven is geen optie", aldus Toyota.
De lokale Start Your Impossible-campagne van Toyota Nederland komt voort uit de wereldwijde missie van Toyota: ‘Ever better mobility for all’. Toyota vindt dat iedereen zich zo vrij mogelijk vooruit moeten kunnen bewegen in het leven.
Nicole Groeneveld, campagnemanager Toyota Nederland: “De testresultaten bewijzen dat de commercial een emotionele snaar weet te raken. De campagne scoort hoger dan alle eerdere en alle internationale assets. Grappig genoeg was deze campagne op zichzelf ook een behoorlijke Start Your Impossible. Vanwege het uitstellen van de spelen vanwege corona is alles stilgelegd, maar daarna zijn we doorgegaan tot we dit jaar een fantastisch resultaat konden neerzetten.”