TOTO start met The Stage een actie waarbij supporters van de tien door TOTO gesponsorde voetbalclubs op zoek gaan naar de mooiste uitvoering van een supporterslied.
Host van de campagne is rapper en oud-voetballer Priester, die tevens een prominente rol vervult binnen de kenmerkende Koning TOTO campagnes.
Waar voetballiederen normaliter sfeer en emotie brengen, is het al lang stil in de stadions. TOTO beseft zich dat een voetballied in optima forma in een stadion thuishoort, maar biedt met The Stage het best denkbare alternatief. Via het platform thestage.toto.nl kunnen deelnemers hun stem laten horen. Hoe dat maakt niet uit, de creativiteit ligt bij de supporter. Een eigen twist geven aan een bestaand lied is een optie, maar een eigen geschreven, gezongen of gespeeld lied evengoed. Liederen worden geüpload via het platform en na een stemronde wordt per club een winnaar uitgeroepen.
De clubs waarmee TOTO een samenwerking heeft zijn; ADO Den Haag, Feyenoord, FC Groningen, sc Heerenveen, PSV, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, FC Twente, FC Utrecht en Willem II.
Supporters die deelnemen bereiken via de kanalen van TOTO en de clubs een groot publiek én maken kans op mooie voetbalprijzen. Sam Depoortere, Business Director van TOTO: “Voetbal is beleving en een clublied is daar onlosmakelijk mee verbonden. Met TOTO The Stage bieden we een podium voor clubs, spelers en supporters om samen hun passie te beleven via eigen voetballiederen. Natuurlijk kan niets op tegen het stadion, maar de energie die nu al loskomt is onbeschrijfelijk.”
De actie loopt van 19 februari t/m 12 maart en zal zich voornamelijk op thestage.toto.nl en de social media kanalen van de clubs afspelen. The Stage is ontwikkeld in samenwerking met One:Nil, creatief bureau in de sport.