2Basics Breedtesport & Marketing lanceerde zaterdag 7 november namens Greenco de campagne ‘Tommies: Supporter van sportief snacken’. Daarin voorziet Tommies de kantines en clubhuizen van 50 sportclubs zes wekenlang van snackgroenten.
De pilot is onderdeel van de campagne ‘Mini groente GROOT maken’ die Greenco met Tommies heeft ingezet met als doel Nederland gezonder te laten snacken. Met de campagne helpt 2Basics niet alleen Tommies om haar; ambitie waar te maken, maar krijgen ook veelsportclubs de kans op eenvoudige wijze hun aanbod gezonder te maken.
2Basics verzorgde naast de koppeling tussen sportclubs en Tommies tevens de inzet van sample teams, de sympathieke ‘Rode Koppies’ actie en het campagnemateriaal. De eerste resultaten zijn na één verkoopweekend al zeer veelbelovend.
"Ouders en clubs geven aan nu al erg tevreden te zijn met het aanbod van de snoepgroenten, dat voor veel kinderen een lekker snackalternatief lijkt", laten beide partijen weten. "Het succes blijkt ook uit de eerste verkopen, de levering voor twee weken was op een aantal clubs na één weekend al uitverkocht. Een fantastisch resultaat en een signaal dat er grote behoefte is aan een gezond snack alternatief bij sportclubs.
Om de start van Tommies in de sport te vieren, bezochten sample teams op zaterdag 7 november alle deelnemende clubs in Zuid-Holland. De aanwezige sporters, supporters en bezoekende teams reageerden erg enthousiast op de zakjes met vitaminebommetjes. Ook de ''Rode Koppies'' actie is een schot inde roos, waarvoor per club drie jeugdteams zijn geselecteerd. Daardoor snoepen zij (en hun tegenstanders) van uitdeelemmers snackgroenten en reiken zij na de wedstrijden een vaantje uit aan de tegenstander die zich het meest sportief heeft ingezet. Alle jeugdteams maken kans op een fantastisch teamuitje, door na de wedstrijd een foto te maken van zichzelf, met hun rode koppies. Dat de teams hier met veel plezier aan deelnemen, blijkt uit het grote aantal foto’s dat na de eerste pilotdag al is ingestuurd.
Yvonne Vanlier, Marketingmanager bij Tommies, Greenco: "De verkrijgbaarheid van snackgroenten bij sportverenigingen is één van de kansen om de consumptie van groenten te stimuleren en dit initiatief past dan ook perfect binnen onze campagne ‘mini-groente groot maken’.”
Ziggy Tabacznik van 2Basics. "Deze campagne toont goed aan dat je de breedtesport uitstekend kunt benutten als marketingkanaal en niet alleen als maatschappelijk sponsorproject. Greenco neemt hiermee het voortouw om een nieuwe foodcategorie binnen het sportkanaal te introduceren.”