In samenwerking met Nike heeft Vitesse een thuisshirt voor het seizoen 2019-2020 ontworpen dat de verbinding maakt met de stad Arnhem. Het uitshirt wordt later en in combinatie met de nieuwe hoofdsponsor gepresenteerd. Dat shirt is geïnspireerd op 75 jaar Airborne.
Natuurlijk vormt het traditionele geel swert en de brede verticale banen de basis van het thuisshirt. In de kraag staat de opdruk ‘Arnhem’. Ook komt de adelaar terug, als verwijzing naar de stad en het Vitesse-logo. Het thuistenue wordt woensdag 3 juli voor het eerst gedragen, tijdens de eerste oefenwedstrijd van het seizoen.
Vitesse laat weten: "Arnhem en Vitesse zijn onderdeel van een rijk Gelders verleden. Arnhemmers zijn trots, stille genieters. Trots op de omgeving, de historie en haar karakteristieke eigenschappen. Inzet en vechtlust hebben ervoor gezorgd dat de kansen die voorbij kwamen benut werden. Zo ontstond de infrastructuur, de architectuur en de instituten die de stad en de omgeving rijk is, zoals Musis Sacrum, de trolleybussen, Papendal, Eusebius, de berenkuil, Koninklijke Burgers’ Zoo, het Nederlands Openlucht Museum, Airborne Museum Hartenstein en de bekende bruggen. Vitesse is trots op Ernem!"
Nike en Vitesse hebben begin dit jaar een vierjarig contract ondertekend. Daarmee is Nike de komende jaren official teamwear supplier van Vitesse. Naast de wedstrijdtenues is er ook een trainings- en presentatiecollectie ontwikkeld voor spelers en staf. In samenwerking met Nike en Badge worden de wedstrijdshirts voorzien van unieke elementen en gepersonaliseerde onderdelen.
Afgelopen week sloot Vitesse al nieuwe contracten met Succesparken en Osonyq.
Foto: © Vitesse