TCS Amsterdam Marathon lopers krijgen Smart Medal

TCS (Tata Consultancy Services), wereldwijd leider in IT-dienstverlening, consultancy en bedrijfsoplossingen, is partner geworden van Smart Medal, een initiatief van TDE en NN Group.

Met de investering van TCS kan de Smart Medal app worden voorzien van image recognition technologie, die medailles kan herkennen via de camera van een telefoon. Gebruikers van Smart Medal kunnen daarmee ook eerder behaalde medailles toevoegen aan de app.
Smart Medal geeft lopers toegang tot een persoonlijke multimediale herinnering aan een hardloopevenement en de app vormt zo een digitale prijzenkast. De zogeheten Running Stories worden gecreëerd op basis van foto’s en persoonlijke data en kunnen worden gedeeld met vrienden en familie.

De Medal Recognition wordt gelanceerd tijdens TCS Amsterdam Marathon. Mark Bogaerts, directeur sponsoring Europa en UK bij Tata Consultancy Services: “Wij willen graag de hardloopbeleving verrijken door middel van technologie, Smart Medal past naadloos in onze nieuwe campagne #ThisRun die de verhalen achter de lopers laat zien. Om dit samen te doen met NN Group is logisch; we zijn reeds business partners en nu zijn we ook partners in de hardloopsport."

Smart Medal is een initiatief van TDE en NN Group en werd vorig jaar november gelanceerd tijdens NN Zevenheuvelenloop. Daarnaast was Smart Medal beschikbaar tijdens NN Halve van Egmond en NN Rotterdam Marathon. De ontwikkelaars van digitaal sportmarketingbureau TDE zochten naar een schaalbaar alternatief voor het scannen via een NFC-chip op de medaille. “Samen met onze partners willen we Smart Medal toegankelijk maken voor alle running events wereldwijd. De Medal Recognition techniek is gemakkelijk en er is geen kostbare NFC-chip meer voor nodig”, zegt Lennart Boven, managing partner van TDE. “Daarnaast hebben we een CMS ontwikkeld waarin events hun eigen Running Stories kunnen aanmaken en is het voor lopers nu ook mogelijk om alle in het verleden behaalde medailles te verzamelen in de app.”

Tata Consultancy Services werd als partner met open armen ontvangen door TDE en NN Group. Remco Barbier, Head of Branding NN Group: ‘‘TCS is voor ons een belangrijke partner, want met de investering die zij doen kunnen we Smart Medal nog slimmer maken. We hebben er bewust voor gekozen om Smart Medal niet te ontwikkelen als exclusieve activatie voor NN maar als een platform dat de hardloopsport kan vernieuwen. Wat mij betreft is dat de toekomst van sportsponsoring: samen met partners de hardloopsport verder ontwikkelen.”

Kijk voor meer informatie op www.smartmedal.io

Remco Barbier is een van de sprekers op het komende Sponsorreport Jaarcongres, waar hij wordt geïnterviewd door Jan Paul de Wildt (directeur Kumpany) over de sponsorstrategie van NN Group en de belangrijke rol daarin voor running en innovatie. Inschrijven kan hier.